Автомобилостроителите се фокусират върху авангардни технологии, за да печелят позиции в Китай

Автомобилостроителите се фокусират върху авангардни технологии, за да печелят позиции в Китай

Автомобилостроителите се фокусират върху авангардни технологии, за да печелят позиции в Китай

Глобалните производители на електрически превозни средства използват авангардни технологии, за да се съревновават помежду си и с местните марки на интензивно конкурентния китайски пазар, пише Си Ен Би Си

Китай е най-големият пазар на електромобили в света с 5,9 млн. продадени бройки през 2022 г., което представлява 59% от продадените електрически превозни средства в световен мащаб, според Canalys. Данните на Counterpoint Research показват, че местните марки контролират 81% от пазара, като BYD, Wuling, Chery, Changan и GAC са сред водещите играчи.

„Китайските местни марки са водещи на пазара в разработването и внедряването на усъвършенствани асистирани системи за шофиране, като се възползват от своите предимства за ранно навлизане в сектора на електрическите и интелигентните превозни средства“, посочи изследователската компания Canalys в неотдавнашен доклад.

„Тези марки имат предимство пред други съвместни предприятия в планирането и изпълнението на интелигентни асистирани системи за шофиране“, добавят от Canalys.

В доклад от месец май BofA Securities заяви, че очаква Китай да бъде най-големият пазар на електромобили в света и през 2025 г., заемайки 40%-45% пазарен дял.

„Китайските производители на автомобили ускоряват развитието на платформите за превозни средства, надграждането на технологиите или иновациите, които водят до изключително потребителско изживяване. Китайските EV продукти са много по-конкурентоспособни от преди и според нас Китай ще продължи да вижда разширяване на навлизането на EV“, посочиха анализаторите на BofA Securities.

На този фон глобалните играчи увеличават усилията си.

В петък BMW China обяви, че ускорява разработването на функции за автономно шофиране без ръце, известни също като функции от ниво 3 или L3. BMW China заяви, че планира да ги пусне до края на 2023 г. или началото на 2024 г. и ще гарантира съответствие с местните разпоредби.

L3 автономното шофиране не е широко одобрено в Китай, въпреки че някои компании, включително местният производител на електромобили Xpeng, са упълномощени да тестват технологията.

Миналата седмица германската Volkswagen Group съобщи, че инвестира приблизително 700 милиона долара в Xpeng и ще придобие 4,99% дял в компанията.

„Сега ускоряваме разширяването на нашето местно електрическо портфолио и в същото време се подготвяме за следващата иновационна стъпка“, каза Ралф Брандщетер, член на борда на Volkswagen AG за Китай.

Volkswagen и Xpeng ще разработят съвместно два нови електромобила, които ще включват неговия усъвършенстван софтуер за подпомагане на водача за китайския пазар и имат за цел да ги пуснат през 2026 г.

Интензивна конкуренция

Tesla и китайските марки за електромобили популяризират технологиите за автономно шофиране, за да привлекат купувачи – като фокусът е върху напълно автономното шофиране.

BYD например си партнира с Nvidia и Horizon Robotics за разработване на технология за автономно шофиране. В понеделник китайският автомобилен производител Leapmotor каза пред репортери, че е разработил нова платформа и има за цел да я лицензира на други автомобилни производители за производство на интелигентни електромобили. В същия ден японският автомобилен производител Toyota заяви, че ще засили развитието на EV технологията в опит да се конкурира на китайския пазар.

„Китайският пазар расте с безпрецедентни темпове. Toyota също ще работи заедно като група, за да реформира начина, по който работим и мислим, за да оцелеем в Китай“, каза Тацуро Уеда, главен изпълнителен директор на Toyota за Китай.

„Като насърчаваме местното развитие... ще се опитаме да разработим и предоставим конкурентни продукти, които могат да задоволят китайските клиенти с бързи темпове“, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ