BP съкрати над 10% от персонала на бизнеса си за зареждане на електромобили
British Petroleum (BP) съкрати над една десета от работната сила в своя бизнес за зареждане на електромобили и го изтегли от няколко пазара, след като залогът за бърз растеж на търговските EV паркове не се изплати, казаха източници от компанията, цитирани от CNBC.
Промените в BP Pulse са част от усилията на главния изпълнителен директор Мъри Очинклос да се съсредоточи върху най-печелившите сегменти на британската компания, докато се бори със съмненията на инвеститорите относно плана си да се отклони от нефт и газ към нисковъглеродна енергия.
BP Pulse намали броя на страните, в които оперира, от 12 на четири през последните месеци, като сега се фокусира върху Съединените щати, Великобритания, Германия и Китай, където очаква най-бърз растеж на пазара на електромобили, казаха от BP пред Reuters.
В резултат на това подразделението съкрати над 100 работни места през последните месеци, или над 10% от глобалната си работна сила от 900 души, като много служители бяха преместени в други подразделения и само шепа напуснаха компанията, казаха източниците.
BP не коментира точния брой на съкратените работни места.
Този ход идва, докато производителите на автомобили по света затягат коланите си на фона на по-бавното от очакваното навлизане на електромобилите. Техническото издание Electrek съобщи в понеделник, че американският електромобилен пионер е Tesla
ще съкрати повече от 10% от работната си сила.
Зареждането на EV обаче остава един от ключовите двигатели на растежа на BP.
BP имаше над 29 000 точки за зареждане в световен мащаб в края на 2023 г., в сравнение с 22 000 година по-рано, се казва в годишния отчет. Целта му е да има 100 000 точки до 2030 г.
„Нашите амбиции за EV не са се променили“, каза BP. Промените в BP Pulse са „стъпка към гарантиране, че можем да изпълняваме целите си с още по-голяма прецизност и ефективност“.
BP Pulse също се оттегли от няколко залога, които направи, откакто стартира своята стратегия за енергиен преход при предишния изпълнителен директор на групата Бърнард Лууни през 2020 г.
Първоначално BP очакваше търговските автомобилни паркове да бъдат първите и най-бързи, които ще преминат към електромобили в мащаб, но това не се получи, отчасти защото правителствата облекчиха мандатите за преминаване към електромобили, каза пред анализатори през февруари.
„Мислехме, че флотите ще се движат първи. Но като се има предвид рецесионният натиск и известно облекчение от страна на правителствата, флотите се забавиха“, каза Мъри Очинклос.
Миналия май BP също затвори своя бизнес за зареждане на електрически електромобили. Сега компанията се фокусира най-вече върху хъбовете за бързо зареждане.
Компанията казва, че очаква възвръщаемостта от нейните операции за зареждане на EV и магазини за удобства да надхвърли 15% и да създаде приходи от 1,5 милиарда долара преди лихви, данъци, обезценка и амортизация до 2025 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.