Dacia отчете близо 14 % ръст на продажбите на автомобили в Европа
Румънският автомобилостроител Dacia регистрира рекордни продажби със своите базови и по-евтини автомобили и разчита да привлече нови клиенти от цяла Европа, които са се отдръпнали от други марки заради цените, нараснали значително в резултат на инфлацията, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Румънският бранд е една от малкото универсални марки на континента с ръст на продажбите от 13,8 на сто, която се е доближила до нивата на продажбите на Toyota и Kia, а Volkswagen, Peugeot и компанията майка Renault, са отчели спад.
Започнала почти от нулата, след като през 1999 г. бе придобита от Renault, румънската марка е достигнала близо 9 на сто пазарен дял във Франция през 2022 г. Компанията е продала 130 000 превозни средства, което е увеличение с 4,5 на сто на годишна основа на пазар, който все още показва бавен темп на растеж.
Френските улици вече са пълни с компактни автомобили Sandero и високопроходими Duster, които с цени от около 11 500 и 17 500 евро се конкурират с по-малки модели като Fiat Panda или корейските коли.
В тези неспокойни времена да се концентрираш върху базови модели е стратегия, която работи, потвърди анализаторката от "Фич" (Fitch) Чигдем Джерит. "Търсенето на превозни средства продължава да е устойчиво и доставките са успешни въпреки проблемите с веригите за доставки през цялата година", подчертава тя.
Марката иска да подобри имиджа си - това е мисията, която Лука де Мео, изпълнителният директор на групата Renault, повери през 2020 г. на сегашния шеф на "Дачия" Дени Льо Вот. Тя разчита на последиците от инфлацията, която покачва цените както на новите, така и на употребяваните автомобили.
"Германските мениджъри, които не искат да отделят 45 000 евро, за да сменят автомобила си, трябва да се обърнат към нас", коментира Льо Вот.
"Напът сме да преминем от евтини автомобили към по-добро съотношение качество-цена", изрази задоволството си Дени Льо Вот.
За да привлече водачите в Германия и Великобритания "Дачия" ще модернизира модела Duster в началото на 2024 г., но ще предложи и по-голям и по-елегантен Bigster.
Марката е възприела и по-модерно лого, с нови цветове за моделите си и прилага "офроудна" естетика в дилърските си центрове, при помня Франс прес.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Военноморските сили на САЩ струпаха в Карибския регион 11 военни корба срещу наротрафика
Свят |„Булгаргаз“ предлага намаление на цената на природния газ с близо 1 на сто за декември
България |Финансовият сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |Инвеститорът Майкъл Бъри обвини AI хиперскейлърите в изкуствено надуване на печалбите
Свят |Президентът на Полша нарече Туск „най-лошият премиер“ в историята на страната от 1989 г.
Свят |Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Мениджър на годината 2025 |Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Спорт |Борисов: Имаме име за особен управител в "Лукойл", чакаме Радев да се произнесе
България |Германия ще предостави допълнителни 40 млн. евро зимна помощ на Украйна
Свят |За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Свят |Международен екип от учени откри на границата между Албания и Гърция най-голямата паяжина в света
Наука и Здраве |Има ли връзка между успеха и щастието?
Техники за успех |Дъждовете спират, идват няколко слънчеви дни
Общество |ADVERTORIAL
Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Университетът на професионалния живот: Как Нестле изгражда култура, в която растежът е ежедневие
Коментари
Няма въведени кометари.