ЕП одобри стандарта "Евро 7" с малки промени за леките автомобили

ЕП одобри стандарта Евро 7  с малки промени за леките автомобили

 Eвродепутатите одобриха новите правила на Европейския съюз (ЕС) за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета. С 297 гласа „за“, 190 гласа „против“ и 37 гласа „въздържал се“ Eвропейският парламент(ЕП) прие постигнатото споразумение със Съвета относно регламента Евро 7 (одобряване на типа по отношение на емисиите и надзор на пазара на моторни превозни средства). Превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като гарантират, че ще останат по-чисти през целия си жизнен цикъл, съобщиха от пресслужбата на ЕП.

Намаляване на емисиите, увеличаване на издръжливостта на батериите

За леките автомобили и микробусите ще се запазят настоящите условия Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите ще се прилагат по-строги гранични стойности за емисиите на отработили газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазят настоящите условия за тестване Евро VI.

За първи път стандартите на ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили и минимални изисквания за експлоатационните характеристики за дълготрайност на акумулаторните батерии в електрическите и хибридните автомобили, уточняват от ЕП.

По-добра информация за потребителите

За всяко превозно средство ще бъде предоставен екологичен паспорт на превозно средство, който съдържа информация за екологичните показатели в момента на регистрацията (като пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на батерията). Ползвателите на превозни средства също ще имат достъп до актуална информация относно разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и друга съответна информация, генерирана от бордовите системи и датчиците.

"Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите", коментира докладчикът по темата Александър Вондра.

Съветът също трябва официално да одобри споразумението, преди то да може да влезе в сила.

На 10 ноември 2022 г.  Европейската комисия  предложи по-строги стандарти за емисиите на замърсители на въздуха за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, независимо от използваното гориво. Настоящите гранични стойности на емисиите се прилагат за леки и лекотоварни автомобили (Евро 6) и за автобуси, камиони и други тежкотоварни превозни средства (Евро 7), поясниха  още  пресслужбата на ЕП.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
Израелската армия призовава жителите на град Газа да го напуснат
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.