Евро 7 вдига цената на новите автомобили с около 2000 евро още в завода
Предложеният от Европейската комисия(EК) регламент за екостандарт Евро 7 ще увеличи производствените разходи за автомобилите, вановете, камионите и автобусите. Проучване на Frontier Economics изчислява, че разходите ще скочат с около 2000 евро за автомобили и ванове с двигател с вътрешно горене и с близо 12 000 евро за дизелови камиони и автобуси.
Тези цифри са 4 до 10 пъти по-високи от оценките на ЕК в нейната оценка на въздействието на Евро 7 (180-450 евро за автомобили и микробуси и 2800 евро за камиони и автобуси), съобщиха от Европейската асоциация на производителите на автомобили (АCEA) .
Оценките включват само преките производствени разходи, предимно за оборудване и инвестиции и като допълнителни разходи не съответстват на покупните цени; вместо това те повишават още повече цените за крайните потребители. Така че, увеличенията на цените вероятно ще бъдат дори по-високи от цифрите, цитирани в проучването, уточняват от от ACEA.
С настоящите правила Euro 6/VI ЕС има най-изчерпателните и строги стандарти за емисии на замърсители (като NOx и прахови частици) в света. Емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво благодарение на най-съвременните автомобилни технологии, припомнят от ACEA.
„Европейската автомобилна индустрия се ангажира с допълнително намаляване на емисиите в полза на климата, околната среда и здравето. Предложението за Евро 7 обаче просто не е правилният начин за това, тъй като би имало изключително ниско въздействие върху околната среда на изключително висока цена“, каза Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA.
„По-големи ползи за околната среда и здравето ще бъдат постигнати чрез прехода към електрификация, като в същото време по-старите превозни средства по пътищата на ЕС ще бъдат заменени с високоефективни модели Euro 6/VI.“
В допълнение към преките разходи, предложението за Евро 7 ще доведе до непреки разходи, като например по-висок разход на гориво. През целия живот на превозното средство това може да увеличи разходите за гориво с 3,5% – което възлиза на допълнителни 20 000 евро за камиони за дълги разстояния и 650 евро за леки автомобили и ванове.
Тези непреки разходи, които са пренебрегнати в оценката на въздействието на EК, са в допълнение към преките разходи. Те биха добавили към общите разходи за притежаване на превозно средство, поставяйки допълнителен финансов натиск върху потребителите и бизнеса във време на висока инфлация и нарастващи цени на енергията, обясняват още от ACEA .
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.