Автомобили

Китай удвои за година броя на зарядните станции за електромобили

Китай удвои за година броя на зарядните станции за електромобили

Китай удвои за година броя на зарядните станции за електромобили

В Китай броят на зарядните устройства за електрически превозни средства и броят на станциите за смяна на батерии са нараснали с впечатляващи темпове през 2022 г., каза Тиен Юлонг, главен инженер на Министерството на промишлеността и информатизацията на Китай, пред агенция Синхуа.

Към края на 2022 г. в страната е имало 5,21 милиона станции за зареждане на електрически превозни средства, като повече от 2,59 милиона от тях са построени през 2022 г., обясни той.  Регистрирани са и 1973 станции за смяна на батерии, включително 675, построени през 2022 г. Към края на 2022 г. в Китай е имало повече от 10 000 сервизни точки за рециклиране на батерии, каза представителят на ведомството.

Бързото нарастване на броя на зарядните устройства и други сервизни съоръжения за електрически автомобили в страната се дължи на активното развитие на пазара на нови енергийни превозни средства (NEV). През изминалата година в Китай са продадени 6,89 милиона от тези превозни средства, което е с 93,4% повече от 2021 г. Обемът на производството нараства с 96,9% - до 7,06 млн. коли. В резултат на това делът на електромобили на автомобилния пазар в страната през 2022 г. достига 25,6% спрямо 13,5% година по-рано.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Три ревизии са открили големи задължения на „Nexo“ по ДДС в България
Обвиниха компанията на най-богатият човек в Азия в „най-голямата измама в корпоративната история“
Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“ и екип
Тръмп разкритикува Байдън заради танковете за Украйна и призова за прекратяване на войната
На днешната дата, 27 януари. Рождениците днес
"Всички губят": Струва ли си демонстрирането на висок социален статус
Гергана Раковска, председател на Фондация на бизнеса за образованието и на National Board for Certified Counselors (NBCC Bulgaria)
Даниела Йорданова, Бизнес мениджър „Шоколадови изделия Югоизточен пазар“, „Нестле“