Мъск: Китайските производители на електромобили ще унищожат конкурентите си, ако не се въведат търговски бариери

Мъск: Китайските производители на електромобили ще унищожат конкурентите си, ако не се въведат търговски бариери

Китайските автомобилни производители ще унищожат глобалните си конкуренти, ако не бъдат въведени търговски бариери. Това заяви главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, подчертавайки натиска, под който е изправен лидерът на пазара на електрически превозни средства в САЩ от компании като BYD, пише Ройтерс.

Коментарите на Мъск идват, след като през последното тримесечие подкрепената от Уорън Бъфет BYD изпревари Tesla като компанията, продала най-много електрически автомобили (EV) в световен мащаб, въпреки големите намаления на цените на американския автомобилен производител в САЩ 2023 г.

Китайските автомобилни компании бяха „най-конкурентоспособните“ и „ще имат значителен успех извън Китай, в зависимост от вида на тарифите или търговските бариери, които бъдат установени“, каза Мъск по време на разговор с анализатори в сряда.

„Ако не бъдат установени търговски бариери, те на практика ще унищожат повечето други автомобилни компании в света. Изключително добри са“, добави той.

Миналата година Мъск стартира ценова война, за да привлече клиенти, засегнати от високи разходи по земите, което на свой ред сви маржовете на Tesla и разтревожи инвеститорите. В сряда Мъск предупреди, че Tesla е достигнала „естествената граница на намаляване на разходите“ със съществуващата си гама.

Tesla планира да започне да произвежда по-евтин компактен кросоувър за масовия пазар с кодово име „Redwood“ в средата на 2025 г., В сряда Мъск потвърди, че Tesla очаква да започне производството на следващо поколение EV в своя завод в Тексас през втората половина на 2025 г.

Но китайските производители на електромобили, които умело контролират разходите благодарение на стабилна верига за доставки, се движат бързо. С нарастващата конкуренция и излишния капацитет в Китай, много от тях сега работят върху бързото разширяване на чуждестранния си отпечатък, след като години на държавни субсидии помогнаха за увеличаване на вътрешните продажби.

„Пълнотата и издръжливостта на изгражданата с десетилетия китайска инфраструктура за обработка на материали за батерии, оказва своето влияние“, каза Рос Грегъри, партньор в базирания в Мелбърн консултант New Electric Partners.

Въпреки това разпознаваемостта на китайските автомобилни марки в Съединените щати е изключително ниска, а тяхната надеждност, издръжливост и безопасност е средна, така че те трябва да извървят дълъг път, за да спечелят пазарен дял в САЩ, каза Спенсър Имел, партньор във фирмата за потребителски анализи Lansgton .

„Те се радват на голямо търсене в Китай с иновации като автомобилни технологии и смяна на батерии“, каза Имел. „Ние вярваме, че това ще бъде важна съставка и диференциращ фактор в бъдещия им растеж в чужбина“, добави той.

Коментарите на Мъск също идват в момент, когато президентските избори в САЩ набират скорост. Президентът Джо Байдън каза, че Китай е решен да доминира на пазара на електромобили и че той „няма да позволи това да се случи“.

Бившият президент Доналд Тръмп, който е фаворит за номинацията на републиканците за изборите тази година, даде сигнал, че ще увеличи допълнително митата, ако бъде избран, като призова за универсално мито от 10% върху целия внос в САЩ и отмяна на търговския стату на Китай като „най-облагодетелствана нация“.

В сряда Мъск каза, че няма „очевидна възможност“ за партньорство с китайски конкуренти, но Tesla е отворена да им даде достъп до своята мрежа за зареждане и да лицензира други технологии, като например за автономно шофиране.

Европа също зае протекционистична позиция спрямо китайските производители на електромобили. Миналата година Европейската комисия започна разследване дали да наложи наказателни мита, за да защити производителите от ЕС срещу по-евтиния китайски внос, който според нея се ползва от държавни субсидии.

Повече от мита, САЩ и Европа се нуждаят от политики, които ще дадат време на производителите на автомобили да изградят диверсифицирана верига за доставки, каза Грегъри от New Electric.

Tesla също така представи финансовите си резултати за четвъртото тримесечие, като те не отговориха на очакванията на анализаторите.

Компанията отчете печалба на акция от 0,71 долара при приходи от 25,17 млрд. долара, докато прогнозите бяха за печалба на акция от 0,73 долара при приходи от 26,78 млрд. долара.

По отношение на производството си за цялата година, Tesla каза, че „темпът на нарастване на обема на превозните средства може да е значително по-нисък от този, постигнат през 2023 г.“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ