Митата на ЕС е малко вероятно да попречат на експанзията на китайските електромобили

Митата на ЕС е малко вероятно да попречат на експанзията на китайските електромобили

Китайските електрически превозни средства ще останат конкурентоспособни в Европа въпреки допълнителните мита на ЕС за автомобили, произведени в азиатската страна, особено след като те бяха ревизирани миналия месец, пише Си Ен Би Си.

При последните ревизии в края на август митата за китайския лидер в сектора BYD бяха намалени от 17,4% на 17%, за Geely от 19,9% до 19,3% и за SAIC от 37,6% до 36,3%.

За да направи европейския пазар непривлекателен за китайските износители на електромобили, митата трябва да достигнат до 50%, според изследователската група Rhodium. Според нея тази ставка може да се наложи да бъде дори по-висока за вертикално интегрирани производители като BYD.

Настоящите тарифи няма да бъдат значителен възпиращ фактор за производителите на електрически автомобили в Китай, каза Джоузеф Маккейб, президент и главен изпълнителен директор на глобалната компания за автомобилни изследвания AutoForecast Solutions. „Митата върху произведените в Китай електромобили ще създадат пречка, но не и бариера за навлизане“, добави той.

Той посочи, че тарифите на ЕС не са толкова тежки, колкото обявените от Северна Америка, тъй като европейският и китайският производител на оборудване са силно свързани помежду си. САЩ обявиха 100% мито върху китайските електромобили през май тази година. Канада последва примера на Вашингтон миналия месец.

„Това е деликатен баланс за насърчаване на местното европейско производство, без да се отрази сериозно на техните операции в Китай“, каза Маккейб.

Китайските производители на електромобили лансират по-нови, по-евтини предложения, въпреки че ЕС се стреми да ограничи вноса чрез тарифи.

На конференция през май тази година китайският гигант BYD обяви своя модел Dolphin за европейския пазар на цена под 21 550 долара. Моделът е ребранд на китайския модел Seagull.

За сравнение, Model 3 на американският производител на електромобили Tesla, който е най-евтиното предложение на марката, се продава за 44 480 долара в Обединеното кралство. Електрическите превозни средства, произведени от Tesla в Китай, също са изправени пред мита от 9% върху вноса в ЕС.

Дори със 17% налог, моделът Dolphin на BYD ще бъде с около 23 270 долара по-евтин от внесения в Китай Tesla Model 3.

За да се конкурира по-добре с китайските си съперници, немската марка Volkswagen обяви плановете си да разработи евтино електрическо превозно средство за европейския пазар на сравнима цена от около 21 476 долара до 2027 г.

„Сега рентабилността остава на заден план пред пазарния дял. Инвестиционната общност възнаграждава новите, иновативни играчи на EV с обещанието какви биха могли да бъдат, а не с краткосрочните финансови резултати, които се измерват от традиционните производители“, каза Маккейб.

Ако китайският сектор за производство на оригинално оборудване бъде засегнат, рискът от ответни тарифни мерки от Китай срещу Европа е висок, предупреди Маккейб.

Преговорите за митата на ЕС започнаха през юни като отговор на „несправедливите субсидии“ за китайските производители на електромобили, които представляват „заплаха от икономическа вреда“ за европейските производители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ