Nissan пренася успешната система e-POWER в Европа

Nissan пренася успешната система e-POWER в Европа

Nissan представи концептуалния кросоувър IMQ, оборудван с разработената от компанията e-POWER и обяви, че ще лансира технологията за електрифициран силов агрегат в Европа.

Технологията ще дебютира на европейските пазари до 2022 г., съобщи Роел де Ври, корпоративен вицепрезидент на Nissan, на Aвтомобилния салон в Женева.

e-POWER пожъна голям успех сред клиентите в Япония, където спомогна за превръщането на Nissan Note в най-продавания автомобил в страната. Съчетаващи 100% задвижване с електромотор и бензинов двигател, който зарежда батерията, автомобилите със система e-POWER осигуряват на клиентите моментално, плавно ускорение и отличен разход на гориво.

Въвеждането на технологията в Европа ще засили лидерската позиция на Nissan в електрифицираните автомобили в региона, където Nissan LEAF вече е най-продаваният електрически модел.

Надграждайки успеха на LEAF, e-POWER ще бъде сред редицата нови технологии, които ще бъдат въведени в най-продаваните автомобили на Nissan в Европа в следващите три години. Продажбите на електрифицирани автомобили Nissan ще се увеличат петкратно до 2022 г., като в края на 2022 г. ще бъдат два пъти по-високи от средните на пазара.

„Nissan вече е световен лидер в технологиите за електрически автомобили за масовия пазар и сега нашата цел е напълно електрифицирана Европа,“ каза Роел де Ври, Корпоративен вицепрезидент на Nissan Motor Company. „С появата на e-POWER по европейските пътища в следващите две години ние ще предоставим ползите на Nissan Intelligent Mobility на повече клиенти и ще продължим да движим хората към един по-добър свят.“

IMQ, представен на Автомобилния салон в Женева, е пример за автомобил с усъвършенствани технологии и дизайн, оборудван с версия на e-POWER със задвижване на всички колела. Той отразява позицията на Nissan на лидер при кросоувърите, с външен вид, който тласка границите на това какво може да представлява европейският компактен кросоувър.

Системата e-POWER включва бензинов двигател с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Използван единствено за зареждане на батерията с висока мощност, бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти. Това води до изключителна икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.

Понастоящем системата e-POWER е налична в моделите Note и Serena в Япония. Над 70% от продажбите на Note и почти половината от продажбите на Serena в страната са e-POWER версии.

IMQ

[[{"fid":"328126","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":333,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

IMQ предлага поглед зад кулисите на технологичната визия на Nissan. Той е оборудван с усъвършенствана прототипна версия на системата в помощ на водача  ProPILOT, която предлага по-добри възможности за автономно управление. Моделът е оборудван и с технологията Invisible-to-Visible на Nissan, представена през януари 2019 г. на изложението за електроника CES в Лас Вегас.

Екстериорният и интериорният дизайн се сливат в едно

Размерите на IMQ го поставят в центъра на европейския С-сегмент на кросоувърите. Той демонстрира изчистен дизайн и плавни линии, които сливат екстериора и интериора. Това е най-впечатляващо при линиите на стъклата, проектирани да създават усещане за единна непрекъсната повърхност.

IMQ отбелязва дръзка нова посока в дизайна на Nissan. Той надгражда емблемата на Nissan, вградена в предната решетка V-motion, която е с целенасочено по-дискретен дизайн. Решетката прелива вертикално в предния капак и хоризонтално в предната броня, за да създаде силни външни ъгли. Предният капак има зашеметяващи профили с хромирани ръбове, а калниците се издигат от арките на колелата и минават под централната част.

Поглед отблизо показва широката употреба на триизмерни ръбове в тъмните по-ниски части на екстериора. Тези детайлни слоеве - познати като ламели - напомнят за японския традиционен дизайн и се простират из целия автомобил.

Екстериорът се допълва от 22-инчови алуминиеви джанти със специално разработени гуми Bridgestone Connect. Тези „интелигентни“ гуми предават информация на водача чрез графичния потребителски интерфейс. Предаваните данни включват натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление и износване и здравината на гумите. Това помага на IMQ автоматично да калибрира системите за контрол в автомобила, за да работят оптимално.

Темите на японския дизайн, съчетани със съвременни технологии, продължават и в интериора. Пантите на вратите на IMQ се намират на външните ръбове и се отварят, за да разкрият футуристичен просторен интериор, включващ четири отделни седалки, които се издигат плавно от пода, покрит с ламели, който предоставя визуална връзка с екстериора.

Познатият инструментален панел на Nissan тип „плъзгащо се крило“ доминира в предната част на купето, с централна конзола, простираща се между предните и задните седалки.

Всяка изваяна седалка е облицована с двуцветен 3D технически текстил, изрязан с лазер в геометричен дизайн, вдъхновен от японската дърворезба кумико. Десенът се повтаря на инструменталния панел, облицовката на вратите и кората на багажника, както и масивното метално покритие на гърба на седалките. Ламели са вградени и в облицовката на вратите и в горната част на седалките като подглавници.

Футуристичен контрол за върховно шофиране

Всичко в интериора на IMQ е фокусирано върху водача. Това си личи от графичния потребителски интерфейс, доминиран от 840-милиметров екран, вграден в инструменталния панел. Той е изцяло черен - като смартфон - когато е изключен, но когато е включен, се съживява и предоставя информация за статуса на системата e-POWER и друга информация за автомобила. Употребата на още черни ламели се вижда зад екрана.

[[{"fid":"328127","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":333,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

По-малък, вторичен екран над централната конзола приютява Виртуалния личен асистент на IMQ. Той подобрява усещането при шофиране, като контролира функциите на автомобила, като навигация, в отговор на действията на водача.

Воланът е с ергономична форма, за да осигури на водача релаксираща позиция и да увеличи максимално видимостта към инструменталния панел. Усъвършенствана функционалност в стил пера за смяна на предавките с леко докосване е вградена в задната част на волана.

Пример за технологичност

IMQ е оборудван с технологията Invisible-to-Visible (I2V) на Nissan, 3D интерфейс, при който „реалният свят“ се слива с виртуалния. Разработена от Nissan, I2V помага на пътниците в автомобила да видят това, което в противен случай би било невидимо, добавяйки увереност към усещането за шофиране.

Възможността „да видиш невидимото“ е достъпна с технологията Omni-Sensing на Nissan, която свързва IMQ с информация за реалния свят вътре и извън купето, в съчетание с информация от виртуалния свят, изведена пред водача и пътника за наситено преживяване със смесена реалност.

Технологията може да помага на водачите да виждат зад ъгли, да визуализира точна информация за задръствания - включително причините за тях - и да определя алтернативни маршрути за пътуване без стрес. Водачите могат да се наслаждават на компанията на виртуален спътник под формата на 3D аватар с добавена реалност в автомобила.

Ангажиментът на Nissan към автономното бъдеще, описан във визията на марката Nissan Intelligent Mobility, е отразен и в IMQ. Автомобилът е оборудван с усъвършенстван прототип на системата в помощ на водача ProPILOT, която подпомага водачите по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за плавно и уверено шофиране.

„Дизайнът на IMQ съчетава традиционни и модерни японски влияния и показва какво може да се постигне, когато бъдещите кросоувъри са задвижвани от Nissan Intelligent Mobility“, каза Алфонсо Албаиса, старши вицепрезидент Дизайн в Nissan. „В IMQ интериорът и екстериорът плавно се сливат, показвайки каква може да бъде посоката на дизайна на третото поколение кросоувъри на Nissan в Европа.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ