Nissan пренася успешната система e-POWER в Европа

Nissan пренася успешната система e-POWER в Европа

Nissan представи концептуалния кросоувър IMQ, оборудван с разработената от компанията e-POWER и обяви, че ще лансира технологията за електрифициран силов агрегат в Европа.

Технологията ще дебютира на европейските пазари до 2022 г., съобщи Роел де Ври, корпоративен вицепрезидент на Nissan, на Aвтомобилния салон в Женева.

e-POWER пожъна голям успех сред клиентите в Япония, където спомогна за превръщането на Nissan Note в най-продавания автомобил в страната. Съчетаващи 100% задвижване с електромотор и бензинов двигател, който зарежда батерията, автомобилите със система e-POWER осигуряват на клиентите моментално, плавно ускорение и отличен разход на гориво.

Въвеждането на технологията в Европа ще засили лидерската позиция на Nissan в електрифицираните автомобили в региона, където Nissan LEAF вече е най-продаваният електрически модел.

Надграждайки успеха на LEAF, e-POWER ще бъде сред редицата нови технологии, които ще бъдат въведени в най-продаваните автомобили на Nissan в Европа в следващите три години. Продажбите на електрифицирани автомобили Nissan ще се увеличат петкратно до 2022 г., като в края на 2022 г. ще бъдат два пъти по-високи от средните на пазара.

„Nissan вече е световен лидер в технологиите за електрически автомобили за масовия пазар и сега нашата цел е напълно електрифицирана Европа,“ каза Роел де Ври, Корпоративен вицепрезидент на Nissan Motor Company. „С появата на e-POWER по европейските пътища в следващите две години ние ще предоставим ползите на Nissan Intelligent Mobility на повече клиенти и ще продължим да движим хората към един по-добър свят.“

IMQ, представен на Автомобилния салон в Женева, е пример за автомобил с усъвършенствани технологии и дизайн, оборудван с версия на e-POWER със задвижване на всички колела. Той отразява позицията на Nissan на лидер при кросоувърите, с външен вид, който тласка границите на това какво може да представлява европейският компактен кросоувър.

Системата e-POWER включва бензинов двигател с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Използван единствено за зареждане на батерията с висока мощност, бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти. Това води до изключителна икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.

Понастоящем системата e-POWER е налична в моделите Note и Serena в Япония. Над 70% от продажбите на Note и почти половината от продажбите на Serena в страната са e-POWER версии.

IMQ

[[{"fid":"328126","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":333,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

IMQ предлага поглед зад кулисите на технологичната визия на Nissan. Той е оборудван с усъвършенствана прототипна версия на системата в помощ на водача  ProPILOT, която предлага по-добри възможности за автономно управление. Моделът е оборудван и с технологията Invisible-to-Visible на Nissan, представена през януари 2019 г. на изложението за електроника CES в Лас Вегас.

Екстериорният и интериорният дизайн се сливат в едно

Размерите на IMQ го поставят в центъра на европейския С-сегмент на кросоувърите. Той демонстрира изчистен дизайн и плавни линии, които сливат екстериора и интериора. Това е най-впечатляващо при линиите на стъклата, проектирани да създават усещане за единна непрекъсната повърхност.

IMQ отбелязва дръзка нова посока в дизайна на Nissan. Той надгражда емблемата на Nissan, вградена в предната решетка V-motion, която е с целенасочено по-дискретен дизайн. Решетката прелива вертикално в предния капак и хоризонтално в предната броня, за да създаде силни външни ъгли. Предният капак има зашеметяващи профили с хромирани ръбове, а калниците се издигат от арките на колелата и минават под централната част.

Поглед отблизо показва широката употреба на триизмерни ръбове в тъмните по-ниски части на екстериора. Тези детайлни слоеве - познати като ламели - напомнят за японския традиционен дизайн и се простират из целия автомобил.

Екстериорът се допълва от 22-инчови алуминиеви джанти със специално разработени гуми Bridgestone Connect. Тези „интелигентни“ гуми предават информация на водача чрез графичния потребителски интерфейс. Предаваните данни включват натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление и износване и здравината на гумите. Това помага на IMQ автоматично да калибрира системите за контрол в автомобила, за да работят оптимално.

Темите на японския дизайн, съчетани със съвременни технологии, продължават и в интериора. Пантите на вратите на IMQ се намират на външните ръбове и се отварят, за да разкрият футуристичен просторен интериор, включващ четири отделни седалки, които се издигат плавно от пода, покрит с ламели, който предоставя визуална връзка с екстериора.

Познатият инструментален панел на Nissan тип „плъзгащо се крило“ доминира в предната част на купето, с централна конзола, простираща се между предните и задните седалки.

Всяка изваяна седалка е облицована с двуцветен 3D технически текстил, изрязан с лазер в геометричен дизайн, вдъхновен от японската дърворезба кумико. Десенът се повтаря на инструменталния панел, облицовката на вратите и кората на багажника, както и масивното метално покритие на гърба на седалките. Ламели са вградени и в облицовката на вратите и в горната част на седалките като подглавници.

Футуристичен контрол за върховно шофиране

Всичко в интериора на IMQ е фокусирано върху водача. Това си личи от графичния потребителски интерфейс, доминиран от 840-милиметров екран, вграден в инструменталния панел. Той е изцяло черен - като смартфон - когато е изключен, но когато е включен, се съживява и предоставя информация за статуса на системата e-POWER и друга информация за автомобила. Употребата на още черни ламели се вижда зад екрана.

[[{"fid":"328127","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":333,"width":800,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

По-малък, вторичен екран над централната конзола приютява Виртуалния личен асистент на IMQ. Той подобрява усещането при шофиране, като контролира функциите на автомобила, като навигация, в отговор на действията на водача.

Воланът е с ергономична форма, за да осигури на водача релаксираща позиция и да увеличи максимално видимостта към инструменталния панел. Усъвършенствана функционалност в стил пера за смяна на предавките с леко докосване е вградена в задната част на волана.

Пример за технологичност

IMQ е оборудван с технологията Invisible-to-Visible (I2V) на Nissan, 3D интерфейс, при който „реалният свят“ се слива с виртуалния. Разработена от Nissan, I2V помага на пътниците в автомобила да видят това, което в противен случай би било невидимо, добавяйки увереност към усещането за шофиране.

Възможността „да видиш невидимото“ е достъпна с технологията Omni-Sensing на Nissan, която свързва IMQ с информация за реалния свят вътре и извън купето, в съчетание с информация от виртуалния свят, изведена пред водача и пътника за наситено преживяване със смесена реалност.

Технологията може да помага на водачите да виждат зад ъгли, да визуализира точна информация за задръствания - включително причините за тях - и да определя алтернативни маршрути за пътуване без стрес. Водачите могат да се наслаждават на компанията на виртуален спътник под формата на 3D аватар с добавена реалност в автомобила.

Ангажиментът на Nissan към автономното бъдеще, описан във визията на марката Nissan Intelligent Mobility, е отразен и в IMQ. Автомобилът е оборудван с усъвършенстван прототип на системата в помощ на водача ProPILOT, която подпомага водачите по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за плавно и уверено шофиране.

„Дизайнът на IMQ съчетава традиционни и модерни японски влияния и показва какво може да се постигне, когато бъдещите кросоувъри са задвижвани от Nissan Intelligent Mobility“, каза Алфонсо Албаиса, старши вицепрезидент Дизайн в Nissan. „В IMQ интериорът и екстериорът плавно се сливат, показвайки каква може да бъде посоката на дизайна на третото поколение кросоувъри на Nissan в Европа.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение