Норвежката мания по Tesla не се поддава на негативната реакция срещу Мъск в Европа

Tesla продължава да намира успех в Норвегия, контрастирайки на тенденцията за спад в търсенето Европа на фона на негативната реакция срещу провокативната политическа реторика на главния изпълнителен директор Илон Мъск, пише Си Ен Би Си.
Американският производител на електрически превозни средства регистрира 54% скок на годишна база в продажбите на нови автомобили в Норвегия през юни, според данни на Норвежката федерация по пътищата (OFV), включително 115,3% годишно увеличение на регистрациите на подновения SUV Model Y.
Данните потвърждават огромното увеличение от 213% в продажбите на нови автомобили през май и затвърждават доминиращата позиция на Tesla в най-благоприятния за електромобили пазар в света.
Кристина Бу, генерален секретар на Норвежката асоциация за електрически превозни средства (NEVA), която представлява собствениците на електрически автомобили в страната, заяви, че Tesla е добре установена в Норвегия от няколко години, но популярността на обновения Model Y „определено е част от причината“ за неотдавнашния ръст на продажбите.
„Като цяло, мисля, че това е свързано с факта, че те предлагат автомобил, който предоставя доста добро съотношение цена-качество и е това, от което норвежците се нуждаят“, каза Бу пред Си Ен Би Си.
Tesla Model Y изглежда е особено популярен в Норвегия заради конкурентната си цена и факта, че отговаря на местното търсене за голямо багажно пространство, задвижване на всички колела и възможност за използване на теглич, каза Бу.
Данните за продажбите от Южна Европа сигнализират за по-нататъшни победи за компанията на Мъск, като регистрациите на нови автомобили на Tesla миналия месец са се увеличили с 61% в Испания и с около 7% в Португалия.
Ситуацията обаче остава много различна в останалата част на Европа. Продажбите на Tesla в Германия – най-големият автомобилен център в Европа, са се сринали с 60% през юни спрямо година по-рано, докато продажбите във Франция също са намалели.
Отделни данни от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) установиха, че продажбите на нови автомобили на Tesla в Европа са спаднали за пети пореден месец през май.
Негативнашь реакция срещу Tesla
Стойността на марката Tesla намалява последователно от 2024 г. насам, отчасти поради политическата активност на Мъск.
Главният изпълнителен директор на Tesla, който похарчи близо 300 милиона долара в подкрепа на предизборната кампания на Доналд Тръмп в САЩ, наскоро напусна Белия дом, след като ръководи инициатива за съкращаване на разходите на федералните агенции. Протести избухнаха в дилърствата на Tesla в цяла Европа в отговор на ролята на Мъск в администрацията на Тръмп.
Напускането на Мъск от Белия дом в края на май беше последвано от изключителна словесна война с Тръмп. Най-богатият човек в света също така официално подкрепи крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“ преди парламентарните избори в страната по-рано тази година, което предизвика протести в Берлин.
Бу от NEVA каза пред Си Ен Би Си, че политическата активност на Мъск не е останала незабелязана в Норвегия, като скорошно годишно проучване сред над 15 000 шофьори на електрически превозни средства установи, че 43% от анкетираните са заявили, че не биха купили Tesla по политически причини.
„Така че, това определено е голям дебат и в Норвегия. Това, което Илон Мъск казва и прави през последната година определено засяга хората, но не твърде много, защото пазарният им дял е наистина забележителен“, каза Бу.
Лидер при електромобилите
Норвегия отдавна е призната за световен лидер в устойчивия транспорт. Всъщност, в момента тя е напът да стане първата страна в света, която ефективно ще премахне бензиновите и дизеловите автомобили от пазара на нови автомобили.
Законодателите и анализаторите отдават отказа на страната от превозни средства с двигатели с вътрешно горене на дългосрочни и последователни политики, предназначени да подкрепят навлизането на електрическите превозни средства.
„Мисля, че това е комбинация от няколко неща, но именно разработването на политики е тласнало това напред“, каза заместник-министърът на транспорта на Норвегия Сесили Книбе Кроглунд пред Си Ен Би Си в Осло.
„Имаме много стимули. Както данъчните, така и потребителските стимули, са най-важните неща, а също така и инфраструктурата. Но разработването на политики и стимулите са основните инструменти, които използваме“, добави тя.
Някои от стимулите за електрически превозни средства в Норвегия включват освобождаване от ДДС, отстъпки от пътни и паркинг такси и достъп до автобусни ленти. Правителството също така инвестира сериозно в инфраструктура за обществено зареждане и много норвежки домакинства могат да зареждат колите си у дома.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.