Печалбите на Mercedes се сриват на фона на стагнацията на китайския пазар
Германският производител на автомобили Mercedes-Benz съобщи, че печалбите за третото тримесечие в основното автомобилно подразделение са се сринали с 64%, което значително се разминава с прогнозите на анализаторите, тъй като китайските потребители продължават да намаляват покупките на луксозни стоки заради отслабваща икономика, предаде Ройтерс.
„Резултатите за третото тримесечие не отговарят на нашите амбиции“, каза финансовият директор Харалд Вилхелм, добавяйки, че групата ще увеличи съкращенията на разходите. Печалбите за периода юли-септември бяха засегнати от разходите за обновяване на модели, както и от трудния пазар, особено за новите версии на джиповете G-Class, които ще бъдат пуснати през следващото тримесечие, добави Mercedes.
Той вижда годишните продажби на автомобили малко под предходната година, а продажбите за четвъртото тримесечие са в съответствие с третото тримесечие.
"Светло петно" в резултатите беше продължаващото генериране на паричен поток от индустриалния бизнес, който достигна 2,39 милиарда евро (2,59 милиарда долара) през тримесечието, което е ръст от 2% на годишна база.
Коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) в подразделението за автомобили спадна до 1,2 милиарда евро спрямо средната оценка на LSEG за спад от 3,6% до 3,19 милиарда евро.
Същевременно изпълнителният директор на Mercedes-Benz Ола Каелениус предупреди, че китайските потребители са изключително предпазливи при извършването на големи покупки, тъй като дългогодишната икономическа слабост и местната криза с недвижимите имоти създадоха значителна несигурност за потребителите.
Производителят на луксозни автомобили намали два пъти целта си за марж на печалбата за цялата година през третото тримесечие, присъединявайки се към нарастващ брой европейски съперници, които обвиняват отслабващия китайски автомобилен пазар за падащите печалби и маржове.
Резултатите идват, докато преговорите между Брюксел и Пекин продължават относно надвисналите мита върху вноса на китайски електромобили в Европа, което е голямо главоболие за зависимите от Китай производители на автомобили в Европа поради страховете от потенциално отмъщение. Председателят на китайската Geely Ли Шуфу нарече митата „грешка“, призовавайки Европейската комисия да отложи изпълнението им, за да даде възможност за по-нататъшни преговори за сделка.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.