Porsche Taycan* - новата ера на спортния автомобил
Първият серийно произвеждан електрически спортен автомобил на Porsche, дълго чаканият Taycan, беше представен в началото на септември едновременно в Северна Америка, Китай и Европа. Два месеца по-късно Taycan дебютира и в чешката столица Прага, където е представителството на марката за Централна и Източна Европа. Супермоделът се спусна буквално от небето пред смаяните погледи на хилядите гости и почитатели.
[[{"fid":"344172","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":353,"width":626,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
„Taycan свързва нашето наследство с бъдещето. Той предава историята на успеха на нашата марка - марка, която очарова и вълнува хората по целия свят повече от 70 години", казва Оливър Блум, председател на изпълнителния съвет на Porsche AG, на световната премиера в Берлин: "Този ден бележи началото на нова ера".
Първите модели в новата серия са Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Те са в авангарда на серията Porsche E-Performance и са сред най-мощните модели, които производителят на спортни автомобили има в своята продуктова гама в момента. Предстоят още разновидности, а до 2022 г. Porsche ще инвестира повече от 6 млрд. евро в електромобилност.
[[{"fid":"344173","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":369,"width":656,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Производителността отговаря на ефективността
Спортният салон с четири врати е уникален пакет, предлагащ типично Porsche изпълнение и свързаност с ежедневна използваемост. В същото време високо усъвършенстваните производствени методи и характеристиките на Taycan задават нови стандарти в областта на устойчивостта и дигитализацията.
Водещата версия на Taycan Turbo S разполага с мощност 560 кВт (761 к.с.); комбинирана консумация на енергия от 26,9 кВтч/100 км и Overboost функция в комбинация с Launch Control. Taycan Турбо разполага с до 500 кВ (680 к.с.) мощност; комбинирана консумация на енергия 26,0 кВч/100 км. Taycan Turbo S ускорява от нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, докато Taycan Turbo изпълнява този спринт за 3,2 секунди. Turbo S има пробег с едно зареждане до 412 километра, а Turbo - до 450 километра (по стандарта WLTP). Максималната скорост и на двата моделa е 260 км/ч.
Taycan е първото серийно произвеждано превозно средство със системно напрежение от 800 волта вместо обичайните за електрическите автомобили 400 волта. Това е сериозно предимство за шофьорите на Taycan на пътя, защото позволява батерията да бъде заредена за пробег от 100 километра (WLTP) само за пет минути от достатъчно мощна зарядна станция. Времето за зареждане от 5% до 80% SoC (състояние на зареждане) е 22,5 минути при идеални условия, а максималната мощност на зареждане е 270 кВ. Общият капацитет на Performance Battery Plus е 93,4 кВч. Шофьорите на Taycan могат удобно да зареждат автомобилите си с до 11 кВт променлив ток и у дома.
Иновативни задвижващи двигатели и двустепенна трансмисия
Taycan Turbo S и Taycan Turbo са оборудвани с по два изключително ефективни електрически мотора, по един на предната и на задната ос, като по този начин моделите са със задвижване на четирите колела. Специална особеност на електродвигателите е „навиването“ на намотките на статорните бобини. Тази технология дава възможност за включване на повече мед в статора, увеличавайки мощността и въртящия момент при запазване на същия обем на компонента. Двустепенната трансмисия, инсталирана на задната ос, е иновация, разработена от Porsche. Първата предавка дава на Taycan още по-голямо ускорение от стоящ старт, докато втората предавка с дълго предавателно съотношение гарантира висока ефективност и също толкова високи запаси на мощност. Това важи и при много високи скорости.
[[{"fid":"344178","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":360,"width":640,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]
Изчистен екстериорен дизайн с Porsche DNA
Със своя изчистен дизайн Taycan обявява началото на нова ера. В същото време тя запазва безпогрешно дизайна на Porsche DNA. Отпред автомобилът изглежда особено широк и плосък, със силно контурирани крила. Силуетът е оформен от спортната линия на покрива, наклонена надолу отзад. Характерни са и изваяните странични секции. Елегантната кабина, прибраният заден C-стълб и ясно изразените рамена на крилата водят до силно подчертана задна част, характерна за марката. Иновативен елемент е и логото на Porsche със стъклен ефект, което е интегрирано в светлинната лента отзад.
[[{"fid":"344181","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":359,"width":637,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]
Уникален интериорен дизайн и разкошен дисплей
Taycan Porsche за първи път предлага и интериор изцяло без кожа, направен от иновативни рециклирани материали, подчертаващ устойчивата концепция на електрическия спортен автомобил. Иновация са „гаражите за крака“ - вдлъбнатини в акумулатора, които осигуряват комфорт при седене отзад, предвид ниската височина на спортните автомобили. Предвидени са и две отделения за багаж: предно с обем 81 литра и задно - 366 литра.
[[{"fid":"344174","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":373,"width":662,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Кабината е с ясна структура и напълно нова архитектура. Централен 10,9-инчов дисплей с информация за развлечения и опция за навигация се комбинират, за да образуват интегрирана лента от стъкло във вид на черен панел. Потребителският интерфейс е изцяло обновен, специално проектиран за Taycan. Контролът е интелигентен и интуитивен, използвайки опция tach screen или функция за гласово управление, която отговаря на командата „Hey Porsche“.
[[{"fid":"344176","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":380,"width":675,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Дали Taycan ще се превърне в новата икона на електромобилността, ще покаже бъдещето. Засега пазарът и поръчките са в тази посока. Рorsche AG продължава да бележи ръст въпреки огромните инвестиции в бъдещето. През първите девет месеца на 2019 г. компанията отново е увеличила приходите си от продажби, както и оперативната си печалба преди извънредните разходи, доставките и броя служители. Приходите от продажби са нараснали със 7% в сравнение със същия период на миналата година, доставките са с 3% повече, а работната ръка се е увеличила със 7% до 34 675 служители.
Доставките на Taycan в САЩ ще започнат от края на 2019 г., а в Европа - от началото на 2020 година.
***
Taycan* - име, което отговаря на всяко фонетично, правно, творческо, стратегическо и специфично за модела изискване. Съставена от два термина от тюркски произход, тази дума може грубо да се преведе като „душа на одухотворен млад кон“. И Taycan е точно това - конят на гребена на Porsche, изразът на неговата душа, на път към новата ера на спортния автомобил, какъвто е и слоганът на рекламната кампания: Soul Electricity.
Красимира Александрова, София-Прага-София
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.