Renault обмисля да раздели бизнеса си на две
Френският автомобилен гигант Renault обмисля да раздели бизнеса си на две отделни подразделения – едно за електрически автомобили и едно за двигатели с вътрешно горене, предаде Ройтерс.
Renault не е първата компания с подобна идея, но други автомобилни концерни засега отхвърлят тази възможност, тъй като се страхуват, че няма да могат да използват приходите от бизнеса си с традиционни автомобили за финансиране на подразделението за електрически коли.
Renault представи своите „стратегически проучвания“ в петък, след като отчете годишна печалба за първи път от три години и заяви, че планът й за възстановяване върви по-бързо от очакваното.
На този фон компанията ускорява усилията си за настигане на Tesla и Volkswagen, чиито акции нараснаха значително на фона на набиращия скорост преход към електрически автомобили.
В презентация пред инвеститори Renault посочи, че един „изцяло електрически бизнес“ може да бъде фокусиран върху Франция и да бъде отворен към различни партньорства, докато подразделението за двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили ще бъде насочено към външни пазари.
Испания е основният център на Renault за производство на хибридни задвижващи агрегати. Компанията доставя двигатели с вътрешно горене от Румъния, Турция и Южна Корея.
Нарастващият интерес сред инвеститорите към компании, фокусирани върху нисковъглеродните технологии, помогна на Tesla да стане производителят на автомобили с най-голяма пазарна капитализация в света и накара някои инвеститори и анализатори да призоват останалите автомобилостроители да разделят бизнесите си с електрически превозни средства от тези с колите с двигатели с вътрешно горене.
Компании като General Motors обаче отхвърлят тези призиви с твърдението, че печалбите от продажбата на бензинови и дизелови превозни средства ще финансират прехода към електрически коли.
Европейските правителства оказват натиск върху автомобилите производители постепенно да се откажат от двигателите с вътрешно горене. От Renault се надяват да електрифицират изцяло моделите си за Европа до 2030 г. Очаква се обаче пазарите в Латинска Америка, Югоизточна Азия и Източна Европа да продължат да използват автомобили с двигатели с вътрешно горене по-дълго време.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.