Tesla има европейски проблем

Продажбите на Tesla са се сринали с повече от 50% в Европейския съюз миналия месец, въпреки че общият пазар на електрически автомобили в блока е нараснал, пише Си Ен Ен.
Новите регистрации на автомобили Tesla са намалели с близо 53% в ЕС през април в сравнение със същия месец на 2024 г., според данни, публикувани във вторник от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). В по-широкия регион – който включва Обединеното кралство, Норвегия и Швейцария, продажбите са намалели с 49% през същия месец в сравнение с миналата година, показват данните.
Това е четвъртият пореден месец на спад на годишните продажби на Tesla в Европа и идва в момент, когато автомобилният производител е изправен пред проблеми на два големи фронта: негативна реакция от страна на потребителите срещу политическите дейности на главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск и засилваща се конкуренция от страна на китайските производители на електрически превозни средства (EV).
Поведението на Мъск през последните месеци предизвика протести на много места в Европа. Милиардерът подкрепи някои крайнодесни политически кандидати в Германия и Обединеното кралство и играе важна роля във втората администрация на президента на САЩ Доналд Тръмп, ръководейки усилията за съкращаване на хиляди федерални служители.
Април също така беляза първият случай, в който китайския автомобилен гигант BYD изпревари Tesla по продажби електромобили в Европа, според данни на изследователската фирма Jato Dynamics. Разликата е малка - BYD е продала 66 електрически превозни средства с батерии (BEV) повече от Tesla през този месец - но „последиците са огромни“, каза в изявление миналата седмица Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics.
„Това е повратен момент за европейския автомобилен пазар, особено като сеима предвид, че Tesla е лидер на европейския BEV пазар от години, докато BYD официално започна дейност извън Норвегия и Нидерландия едва в края на 2022 г.“, каза Муньос.
Спадът в продажбите на Tesla идва в момент, когато по-широкият пазар на електрически превозни средства в блока регистрира ръст. През първите четири месеца на годината продажбите на нови BEV са се увеличили с повече от 26%, според ACEA. Tesla продава само BEV, за разлика от много конкурентни производители на автомобили, включително BYD, които продават комбинация от електрически превозни средства с батерии и хибридни електромобили.
Tesla не отчита месечни продажби и не прави разбивка на продажбите по пазари.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.