Tesla гони рекордни тримесечни продажби в Китай, въпреки силния конкурентен натиск
Tesla е напът да достигне още едно рекордно тримесечие с продажбите си в Китай, докато е изправена пред нарастващ натиск от страна на местни конкуренти като BYD, които изяждат дела й на най-големия автомобилен пазар в света, казват анализатори, цитирани от Ройтерс.
Американският автомобилен производител може да продаде 155 000 автомобила в Китай от април до юни, което е увеличение от 13% спрямо рекордното първо тримесечие, според оценки на Ши Джи, анализатор в China Merchants Bank International Securities.
Въпреки това, делът на Tesla в китайския пазар на акумулаторни електрически автомобили ще се свие през тримесечието до 13,7% от 16% през първите три месеца, докато BYD и Aion, EV групата на Guangzhou Automobile Group, са спечелили дял, добави Ши Джи.
Deutsche Bank прогнозира продажбите на Tesla в Китай да достигнат 153 000 единици през второто тримесечие, докато в световен мащаб може да продаде общо 448 000 единици.
"Tesla трябва да продава в градовете с по-ниски нива в Китай, за да търси по-нататъшен растеж, но нейният модел на директни продажби би бил твърде скъп, за да разшири търговската си мрежа в стотици такива градове. BYD, от друга страна, има голямо предимство на тези пазари с представителства", каза Йейл Джанг, управляващ директор в базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight.
Tesla ще обяви глобалните продажби през уикенда, докато продажбите в Китай ще бъдат налични от данните на асоциацията през първата седмица на юли.
Китай е вторият по големина пазар на Tesla след Северна Америка и дом на най-голямата фабрика. Тя намали цените на двата си стареещи модела в началото на годината, за да увеличи продажбите и започна ценова война с конкуренти, включително BYD, за да предложат отстъпки или да пуснат нови модели на по-ниски цени.
Докато по-малките играчи на EV като Nio и Xpeng се бореха със спада на продажбите в Китай през последните месеци, BYD се противопостави на тенденцията и разшири преднината си с предложенията си за автомобили на цени под 300 000 юана ($41 500).
BYD също догонва Tesla на пазарите извън Китай, тъй като износът му нараства. Той изпревари Tesla в Сингапур през първите пет месеца, докато неговият Atto 3 изпревари Model 3 на Tesla в Австралия през май.
Tesla планира обновени версии на Model 3 и Model Y, за да подкрепи продажбите. Компанията също така работи с китайските регулатори за одобрението на своя усъвършенстван софтуер за автономно шофиране, за да бъде достъпен за шофьорите в Китай.
Тъй като нейният завод в Шанхай достига годишен производствен капацитет от над 1 милион единици, Tesla продава на нови пазари в региона, включително Тайланд и Малайзия, с произведени в Китай автомобили.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.