Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Може да се стигне до недостиг на литий за батериите на електромобилите, предупреждават производители
Производителите на литий стават все по-загрижени, че забавянето на разрешителните за мините, недостигът на персонал и инфлацията могат да попречат на способността им да доставят достатъчно метал за батерията, за да отговорят на агресивните срокове за електрификация в света, предава Ройтерс.
Някога метална ниша, използван предимно в керамиката и фармацевтичните продукти, литият сега е един от най-търсените метали в света предвид агресивните планове за електрически превозни средства от Stellantis, Ford и други автомобилни производители.
Залогът е скоростта, с която електрическите превозни средства могат да изместят двигателите с вътрешно горене, ключова цел на прехода към зелена енергия.
„Можете да се окажете в кризисна ситуация, в която компаниите за батерии нямат сигурността на (литиевата) суровина. Има разлика между паниката, която виждаме тук, и неистовата дейност да се опитваме да осигурим доставки в индустрията“, каза Стю Кроу, председател на Lake Resources, в кулоарите на тазседмичната конференция за суровини в Лас Вегас Fastmarkets Lithium and Battery.
Тази седмица Lake Resources стана поредната литиева компания, която обяви забавяне на проекта, отлагайки първото производство от своя литиев проект Kachi в Аржентина с три години. Той цитира захранването и други логистични проблеми.
Albemarle, най-големият производител на литий в света, се разраства бързо в Америка, Азия и Австралия. Въпреки това очаква глобалното търсене на литий да надхвърли предлагането с 500 000 метрични тона през 2030 г. Различни консултантски компании и други производители имат малко по-различни прогнози, но всички предупреждават за задаващ се недостиг.
„Това е голямо предизвикателство“, каза Ерик Норис, ръководител на литиевия бизнес на Albemarle.
Миналата година в света имаше 45 работещи литиеви мини, като 11 се очаква да бъдат отворени тази година и седем през следващата година, според Fastmarkets. Това темпо е далеч под това, което консултантите казват, че е необходимо за осигуряване на адекватно глобално предлагане.
Тези прогнози за растеж предполагат най-добрия сценарий, дори когато минните компании се сблъскват с трудности при наемането на технически кадри, нарастващи разходи и времена на забавяне за изключително важно оборудване.
Дори и да бъдат построени повече литиеви мини, няма достатъчно съоръжения за производство на специализирани видове метал за батерии. Производителите на автомобили може да бъдат принудени да приемат литий с по-ниско качество, което намалява обхвата на батерията за електромобилите, казаха ръководители.
„Има голяма разлика между литий, който излиза от земята, и литий, който влиза в батерията“, каза Сара Марисал от Livent, която доставя на Tesla и е настроена да се комбинира с конкурента Allkem по-късно тази година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.