Може да се стигне до недостиг на литий за батериите на електромобилите, предупреждават производители

Може да се стигне до недостиг на литий за батериите на електромобилите, предупреждават производители

Производителите на литий стават все по-загрижени, че забавянето на разрешителните за мините, недостигът на персонал и инфлацията могат да попречат на способността им да доставят достатъчно метал за батерията, за да отговорят на агресивните срокове за електрификация в света, предава Ройтерс.

Някога метална ниша, използван предимно в керамиката и фармацевтичните продукти, литият сега е един от най-търсените метали в света предвид агресивните планове за електрически превозни средства от Stellantis, Ford и други автомобилни производители.

Залогът е скоростта, с която електрическите превозни средства могат да изместят двигателите с вътрешно горене, ключова цел на прехода към зелена енергия.

„Можете да се окажете в кризисна ситуация, в която компаниите за батерии нямат сигурността на (литиевата) суровина. Има разлика между паниката, която виждаме тук, и неистовата дейност да се опитваме да осигурим доставки в индустрията“, каза Стю Кроу, председател на Lake Resources, в кулоарите на тазседмичната конференция за суровини в Лас Вегас Fastmarkets Lithium and Battery.

Тази седмица Lake Resources стана поредната литиева компания, която обяви забавяне на проекта, отлагайки първото производство от своя литиев проект Kachi в Аржентина с три години. Той цитира захранването и други логистични проблеми.

Albemarle, най-големият производител на литий в света, се разраства бързо в Америка, Азия и Австралия. Въпреки това очаква глобалното търсене на литий да надхвърли предлагането с 500 000 метрични тона през 2030 г. Различни консултантски компании и други производители имат малко по-различни прогнози, но всички предупреждават за задаващ се недостиг.

„Това е голямо предизвикателство“, каза Ерик Норис, ръководител на литиевия бизнес на Albemarle.

Миналата година в света имаше 45 работещи литиеви мини, като 11 се очаква да бъдат отворени тази година и седем през следващата година, според Fastmarkets. Това темпо е далеч под това, което консултантите казват, че е необходимо за осигуряване на адекватно глобално предлагане.

Тези прогнози за растеж предполагат най-добрия сценарий, дори когато минните компании се сблъскват с трудности при наемането на технически кадри, нарастващи разходи и времена на забавяне за изключително важно оборудване.

Дори и да бъдат построени повече литиеви мини, няма достатъчно съоръжения за производство на специализирани видове метал за батерии. Производителите на автомобили може да бъдат принудени да приемат литий с по-ниско качество, което намалява обхвата на батерията за електромобилите, казаха ръководители.

„Има голяма разлика между литий, който излиза от земята, и литий, който влиза в батерията“, каза Сара Марисал от Livent, която доставя на Tesla и е настроена да се комбинира с конкурента Allkem по-късно тази година. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Файненшъл таймс“: Тръмп е призовал Зеленски да приеме условията на Путин за край на войната
Oreo трансформира пешеходните пътеки в бисквитки, за да стимулира импулсивните покупки
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 20 до 26 октомври
Хлапето-милиардер: Ето в какво инвестира парите си суперзвездата на НБА ЛеБрон Джеймс
На днешната дата, 20 октомври. Рождениците днес
Предстоящият вот за Олимпийските игри - лакмусов тест за Германия
Антарктида започва да прилича все повече на Гренландия – и това не е добре
Стотици хиляди излязоха на протест срещу политиката на Тръмп