Toyota запази короната си като световен лидер по продажби на автомобили

Японският гигант Toyota Motor е продал 10,8 милиона автомобила през 2024 г., запазвайки короната си като най-големият автомобилен производител по продажби в света за пета поредна година, предаде Си Ен Би Си.
Японската компания отчете спад от 3,7% в продажбите на глобалната група миналата година, включително на производителя на компактни автомобили Daihatsu и подразделението за камиони Hino Motors.
Това се дължи до голяма степен на рязък спад в продажбите в Япония, където автомобилният производител се изправи пред проблеми с управлението на процедурите за тестване на сертифициране, особено в Daihatsu.
По-рано този месец Volkswagen Group отчете спад от 2,3% в продажбите миналата година до малко над 9 милиона автомобила, оставайки на втора позиция в световен мащаб. Компанията се стреми да намали разходите у дома и да се справи с ценова война на ключовия пазар в Китай.
Продажбите на автомобилите от основната група Toyota, които включват тези на едноименната марка и марката Lexus, са намалели с 1,4% на годишна база през 2024 г. до 10,2 милиона автомобила поради двуцифрен спад в Япония.
Макар че Toyota е продала рекорден брой автомобили като цяло, благодарение отчасти на търсенето на нейните хибридни превозни средства в Съединените щати, тя отбеляза спад на продажбите в Китай с 6,9% на фона на тежката ценова конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Акциите на малка медийна група скочиха с 350%, след като синът и снахата на Тръмп инвестираха в компанията
Бизнес |Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.