Volkswagen и надеждите за един микробус

Volkswagen Group се надява да удвои пазарния си дял в САЩ до 2030 г., а това, на което залага за постигането на тази цел, е електрическият римейк на класическия си микробус.

Очаква се VW ID Buzz да се продава на американския пазар от 2023 г., като към момента все още не е разкрита производствената му версия. От концепцията, представена преди около 4 години, стана ясно, че дизайнът ще носи духа на 60-те и 70-те години на миналия век, пише CNN.

[[{"fid":"377057","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3004,"width":4513,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Близък поглед към ID Buzz. /Getty Images

Моделът е разработен с усет към американските потребители заради носталгичните спомени, които те имат с произвеждания от 1949 г. VW Type 2. Микробусът бе любим на пътешествениците и големите семейства през десетилетията.

Освен бранда Volkswagen групата VW включва в портфолиото си още Audi, Bentley, Porsche и Lamborghini. Към момента техният общ дял на американския пазар е едва 4.6%. Групата обаче се надява тази цифра да достигне 10% до 2030 година.

Началото на новото десетилетие е ключово за развитието на германския концерн по още една причина – жадуваното постижение е-автомобилите да съставляват половината от глобалните му продажби. Според председателя и главен изпълнителен директор Херберт Дис това е постижимо именно благодарение на САЩ, тъй като конкурентите на пазара не преминават толкова бързо към превозните средства на ток.

Освен да стимулира продажбите в Щатите, ID Buzz ще има още една задача – автомобилът ще бъде използван за развитието на услугата на VW с автономни таксита, която ще започне да се тества в Хамбург през 2026 година.

В САЩ групата ще трябва да премери сили с настоящия лидер при е-колите Tesla, както и с General Motors и Ford, които гледат към зеленото бъдеще на автомобилите с не по-малко мотивация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ