Volkswagen измести Toyota в лидерството по продажби

Volkswagen измести Toyota в лидерството по продажби

Японският автомобилен концерн Toyota отстъпи първото място по продажби на Volkswagen.

Според официалния отчет през 2016 г. Toyota е продала 10, 175 млн. коли – с 0,2% повече в сравнение с 2015 г., съобщава Би Би Си. В това число влизат не само продадените автомобили Toyota, но и камионите Hino Motors и колите Daihatsu и Lexus.

По данни от отчета за миналата година Volkswagen е увеличил продажбите си с 3,8% до рекордните 10, 310 млн.  Така германският концерн е станал най-големият автомобилен производител, въпреки гигантския скандал „Дизелгейт“.

Volkswagen продава множество известни марки, сред които са луксозните Audi, Bentley, Bugatti и Lamborghini, както и по-масовите Skoda, Seat и пр.

През 2008 г. Toyota изпревари по продажби американската General Motors, която преди това бе световен лидер в продължение на десетилетия. Оттогава японската компания държеше неизменно първото място. Загуби го само през 2011 г., когато GM изпревари Toyota, чието производство бе силно засегнато от разрушителните земетресения и цунами в Япония.

През миналата година Toyota пострада от свиването на продажбите на най-големите й чуждестранни пазари и основно в САЩ, отбелязва агенция „Блумбърг“. За сметка на това VW спечели от ръста на продажбите в Китай.

И двете компании обаче може да станат жертви на засилването на протекционистичната  политика на новия американски президент Доналд Тръмп.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Русия удари с дронове детска градина в Харков
Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
„ДПС-Ново начало” ще продължи да подкрепя кабинета, но няма да участва в него (Обновена)
Понижения на фондовите борси в Европа на фона на разочароващи корпоративни отчети*
Бизнес перспективи: Сърф туризмът и влиянието му върху местните общности