Всеки пети шофьор има некоригирано нарушено зрение

Всеки пети шофьор има некоригирано нарушено зрение

Според изследванията 1 от 5 шофьори в световен план имат некоригирано нарушено зрение, а 90% от информацията, необходима за шофиране, идва от зрението. Взаимодействието между очилата и интерфейсните системи в колата, както през деня, така и през нощта, е от решаващо значение. Това взаимодействие се очаква да нарасне още повече в близко бъдеще с разработването на интелигентни и свързани устройства, предлагащи ценни подобрения и нови ползи за клиентите.

В този контекст Essilor и Groupe Renault подписаха договор за сатрудничество, който има амбицията да повиши информираността за значението на доброто зрение при пътната безопасност и да изследва новаторски решения за подобряване на визуалното преживяване на шофьорите.

Целта е да се развива глобална и местна осведоменост и кампании за откриване на нарушения в зрението сред клиенти и служители на Renault. Тези мерки ще надградят активностите, проведени в рамките на Renault Mobilize days и Световният ден на зрението.

Освен това ще се работи за подобряване на комбинираното виждане и шофирането чрез експертни познания и продуктови иновации. Експертни изследователски семинари са разработени въз основа на ключови примери като дневни и нощни отблясъци, визуален преход между пътя и купето, фокусиране на периферното и централно зрение, както и човеко-машинен интерфейс за четливост и цветово възприятие.

Пътната безопасност е един от ключовите стълбове на Mobilize, програма за социална отговорност на Groupe Renault. Компанията работи върху намаляване на смъртността и предвиждане на предизвикателствата на бъдещата мобилност чрез въвеждане на политика за пътна безопасност, основана на информираност, превенция, корекция, защита и спасяване. Тази политика доведе до създаването на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), дарения на тренировъчни автомобили за обучение на пожарникари, разработването на обучения за служители, образователна програма, посветена на безопасността на движението по пътищата и устойчивата мобилност, и създаването на LAB с PSA Peugeot-Citroën с фокус върху изследванията на произшествия, биомеханиката и човешкото поведение преди 50 години.

През 2017 г. Essilor и Féderation Internationale de l'Automobile (FIA) си партнират в борбата срещу липсата на осведоменост относно решаващата връзка между зрението и пътната безопасност чрез съвместна кампания на тема „Провери зрението си“. Зрението е един от основните рискови фактори на пътя заедно със скоростта, предпазните колани, използването на мобилен телефон и други. В съответствие с мисията си, Essilor се ангажира да укрепи своята продуктова гама с решения, които отговарят на визуалните нужди на шофьорите, и да продължи да използва иновациите за корекция, защита и подобряване на зрението на всички участници в движението (шофьори, пешеходци, велосипедисти...).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ