5-те най-печеливши категории за стартъпи в електронната търговия за 2021 г.

5-те най-печеливши категории за стартъпи в електронната търговия за 2021 г.

5-те най-печеливши категории за стартъпи в електронната търговия за 2021 г.

През 2017 г. Nasdaq прогнозира, че електронната търговия ще представлява 95% от покупките до 2040 г. Дори пет години по-късно тази вече забележителна прогноза за пазарен преход беше допълнително ускорена от пандемията Covid-19. Въпреки протоколите за здраве и безопасност, предназначени да върнат хората от домовете им и в магазините, повечето все още са склонни да пазаруват онлайн.

Тенденциите при пазаруване варират в зависимост от държавата, но електронната търговия ви дава възможност за глобален пазар. Това ще увеличи възможностите за успех в бизнеса, особено ако намерите ниша сред най-ефективните категории. Скорошен анализ на Oberlo класира категориите за пазаруване по отношение на приходите в световен мащаб. Ето кои са първите пет най-успешни категории за тази година.

1. Мода

Най-големият двигател в електронната търговия в момента е модата, като се очаква потребителите да похарчат близо 760 милиарда долара за покупки тази година. Всъщност, повече от 25% от всички долари, които потребителите харчат онлайн, се изразходват за мода и се очаква тези числа да се увеличат. Водещият европейски онлайн моден търговец на дребно, Zalando, отбеляза ръст на брутната си стойност на стоките с 34% през второто тримесечие на 2020 г., а пазарът на спортни облекла за свободното време се очаква да се радва на комбиниран годишен темп на растеж от 6,7% до 2026 г.
Затварянето на магазини по време на пандемията не само премести покупките онлайн: хората също харчат повече. Скорошно проучване на Experian установи, че 11% от хората съобщават, че харчат повече пари за дрехи, отколкото преди пандемията, което е 5% нетно увеличение спрямо предходната година. Все повече битката на модата за привличане на клиенти се основава до запомнящото се клиентско изживяване, така че дори в този силно конкурентен сектор онлайн стартиращият бизнес има шанс за успех.2. Играчки, хоби и "Направи си сам" ("DIY") 

Ръстът на безработицата, ученето вкъщи и по-голямата изолация тласнаха много хора към играчки или хобита, за да запълнят времето си и се очакват повече от 590,70 милиарда долара онлайн разходи през 2021 г. в този сектор.

През второто тримесечие на 2020 г. лидерът на изкуствата и занаятите в Северна Америка, Michaels, отбеляза ръст на нетните продажби от 11,1%, с 353% увеличение на продажбите от електронна търговия.

От другата страна, базираният в Обединеното кралство British Hobbycraft отчете 200% бум на онлайн продажбите от началото на пандемията. Дори когато условията на блокиране се облекчават и когато все повече хора научават стойността на разнообразяването на своите способности и дейности, тези тенденции е малко вероятно да отслабнат.3. Електроника и медии

Този сектор оценява продажбите на 542,2 милиарда долара тази година. През май потребителските разходи за домашно забавление през първото тримесечие са се увеличили с 10%, като най-големите печалби идват от абонаментния стрийминг. По-специално, този растеж не включва първокласно видео по заявка, което Variety описа като „икономическа и логистична необходимост“ след затварянето на киносалоните.4. Храна и лични грижи

Очаква се тези продажби да достигнат 468,5 милиарда долара тази година. Много от продуктите в тази категория са основни артикули, които трябва да се сменят редовно, а дори преди пандемията хората демонстрираха интерес да плащат за качествени продукти за красота. Анализ на CNBC за 2017 г. на растежа сред продуктовите категории на Amazon показа, че луксозните козметични артикули се представят най-добре, с 47% на годишна база.

Друга последица от прекарването на повече време у дома е, че хората се фокусират върху готвенето. Същият анализ на CNBC класира хранителните стоки (33%) сред най-добрите производители на растеж. В потребителско проучване от март 2021 г. 43% от респондентите посочиха, че планират да готвят повече у дома, а 42% от респондентите в проучване на Experian същия месец казаха, че харчат повече пари за хранителни стоки, отколкото преди пандемията. Независимо дали става дума за храна или лични грижи, консумативите остават устойчива опция за доходоносни продажби.5. Мебели и уреди

Прогнозите класират тази категория на последното пето място с очаквани продажби от 362,90 милиарда долара. Данните на CNBC 2017 вече класираха мебелите (33%) сред най-добрите производители на продукти в Amazon преди пандемията. Сега, когато хората инвестират в домашни офиси, се очаква този пазар да регистрира комбиниран годишен темп на растеж от 5% между 2021 и 2026 г.

Прекарването на повече време у дома означава да инвестирате повече в неговите пространства. Mintel съобщава, че уредите са се увеличили с 5,5% през 2020 г. в резултат на пандемията. Освен това, когато става дума за разходите, хората са давали приоритет на домовете си и са готови да плащат за повече удобство в живота си, така че бизнесът с електронна търговия в тази категория може да бъде доходоносен вариант.

Онлайн пазаруването ще продължи да се развива, тъй като се превръща в основна среда за потребление. Дори онлайн търговията на дребно на автомобили и други превозни средства е сред категориите на интерес, въпреки че може да мине известно време, преди да си пробие място сред петте най-продавани. Тези пазари определено са пътят на бъдещето, така че се възползвайте от тях сега за по-голям шанс за успех.

Източник: Руслан Фазлиев, основател и главен изпълнителен директор на Ecwid, безплатна платформа за електронна търговия, за entrepreneur.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ