Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|9 от 10 лидери в електронната търговия гледат към чуждите пазари като възможност за растеж
Онлайн бизнесът вижда свят, пълен с възможности за трансгранични продажби, а мениджърите на компании за дигитална търговия са готови да предприемат действия в тази посока, показва проучване на Visa Global Merchant за електронната търговия (Visa GME Study).
Ръководителите на фирми в световен мащаб разглеждат международната експанзия и намирането на нови трансгранични клиенти като критично важни за стимулиране на растежа, с оглед на наближаващото празнично пазаруване.
По-голямата част от анкетираните лидери на компании за онлайн търговия (87%) смятат, че разширяването на трансграничните им операции е една от най-големите възможности за растеж през следващите години.
В момента две от три компании (66%), които продават онлайн, търгуват и трансгранично. Тези продажби представляват почти една трета (31%) от приходите на бизнеса. Дори при значителни приходи от трансгранични продажби, повече от половината (51%) от компаниите, които вече имат предлагане към международни клиенти, се нуждаят от помощ за оптимизиране на своите чуждестранни онлайн продажби.
„Данните са ясни – трансграничността е основна възможност за растеж. Но това не е лесно, особено за малкия бизнес, казва Сюзан Кериър, глобален ръководител във Visa на продажбите и покупките на търговци. Като глобална платформа, през която се осъществяват милиони трансакции ежедневно, Visa помага на търговците да намират нови клиенти, да проверяват дигиталната идентичност на клиентите си и създават сигурни и безпроблемни преживявания при разплащания.“
Празниците в края на годината = продажби по целия свят
Празниците в края на годината осигуряват повече от една четвърт от годишните приходи за по-голямата част от търговците (86%), които са включени в проучването. Този пиков период е от решаващо значение за дигиталната търговия по целия свят. От проучването Visa GME също така стана ясно, че мениджърите в електронната търговия продължават да навлизат целеустремено на нови пазари, за да останат конкурентоспособни през този период.
Въпреки възможностите, които предоставя трансграничната онлайн търговия, някои от анкетираните изразиха опасения относно редица фактори. По-конкретно през празничния сезон тази година засилената конкуренция се счита за най-големия риск от повече от половината респонденти (52%). Други глобални фактори също оказват влияние – търговската политика се посочва за риск най-често от американските (34%) и китайските
(54%) компании, докато в Европа това е несигурността, отбелязана от 64% от респондентите от Обединеното кралство.
„Няма двама еднакви търговци, потребители или региони. Затова е изключително важно търговците да разбират цялостната картина. Данните са в основата на това, каза Кериър. Търговците трябва да разберат кои са техните настоящи и бъдещи клиенти и откъде идват. След това да изготвят своите предложения спрямо специфичните им потребности. Visa може да им помогне да направят това."
Пълното проучване, което ще бъде публикувано през януари 2020 г., представя нагласите на търговците, поведението и възприятията за трансграничната електронна търговия на 10 глобални пазара. Сред интересните факти, които проучването включва, са:
- Безпроблемен опит при пазаруване Независимо дали купуват стоки в страната или в чужбина, клиентите искат подобно изживяване. Лидерите на компании определят като най-важни фактори бързата доставка (44%), лесното пазаруване (41%) и удобните методи за разплащания (41%).
- Нови пазари Два от всеки три (66%) бизнеса, които не продават трансгранично, планират да го осъществят в близко бъдеще. Целта за 90% от тях е това да се случи в следващите три години.
- Ограничаване Разширяването в международен план може да бъде обезсърчително начинание. По-голямата част от онези, които не са се разширили в международен план (87%), дори не са правили опити за това. Основните предизвикателства са приемането и обработката на чуждестранни трансакции (37%) и проблемите с доставката (42%)
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.