Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|93% от компаниите от бързооборотния сектор усещат нужда от дигитална трансформация

93% от компаниите от сектора на бързооборотните стоки смятат, че ако не започнат да се трансформират дигитално през следващата година и половина, бизнесът им ще усети финансови последствия и понижена конкурентоспособност. Това показва проучване на Progress, проведено в сътрудничество с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group. В него участват бизнес лидери от малки, средни и големи компании от различни индустрии. Сред тях са ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива.
Дигиталните технологии променят потребителското търсене и конкуренцията на пазара на бързооборотни стоки, както и начина, по който потребителите пазаруват и вземат решения. Въпреки че компаниите осъзнават важността на дигиталната трансформация, те все още не са готови със стратегиите си, планирането и имплементацията.
Съпротивата на бизнеса
Малко над половината от участниците в проучването (60%) смятат, че вече може да са закъснели твърде много с дигиталната трансформация, а 33% още нямат ясно дефинирана стратегия. Въпреки че 53% от тях определят дигиталната трансформация като „важна“, те тепърва поемат по този път.
Предизвикателствата пред дигиталната трансформация
Много от участниците в проучването посочват, че се чувстват несигурни в подкрепата на висшия мениджмънт и в способността си да трансформират дигитално бизнеса. Много от тях обаче са уверени, че разполагат с точните инструменти и технологии за тази цел (55-60%). Според резултатите от проучването:
52% виждат дигиталната трансформация като трудоемък и дълъг процес;
66% чувстват, че ИТ и маркетинг отделите не са достатъчно синхронизирани, за да извършат дигиталната трансформация;
64% посочват, че им е трудно да бъдат в крак с постоянно променящия се дигитален пейзаж;
38% чувстват, че ИТ екипът трябва да ръководи дигиталната трансформация.
Резултатите от проучването показват още, че трите най-големи бариери пред дигиталната трансформация са уповаването на ИТ екипите за изпълнение на стратегията (69%), липсата на лидерство за дефинирането й (67%), както и на умения за реализацията й (64%). Участниците в проучването виждат главните маркетинг директори (53%), следвани от главните изпълнителни директори (51%), като ключови адвокати на дигиталната трансформация.
Какво следва?
Мнозинството от компаниите от сектора на бързооборотните стоки (96%) планират да направят първи стъпки към дигиталната трансформация тази година. Всички (100%), посочват, че приоритет номер едно за тях е подобряването и оптимизирането на потребителското преживяване. За тази цел те ще се фокусират върху бързината и адаптивността (56%), безопасността и сигурността (51%) и консистентността на всички канали (51%). Критични за тези инициативи са мобилните технологии (62%), аналитичните платформи (58%) и свързаността на данните (45%).
„Както навсякъде по света, така и в България, дигиталната трансформация е следващата стъпка за сектора на бързооборотни стоки. Затова и ние работим с много големи имена в сектора и им помагаме да създадат стратегия и да намерят правилните технологии, които ще им донесат успех. За всички компании днес е ясно, че да развиват бизнеса си и да запазят конкурентоспобността си, те трябва да трансформират вътрешните си бизнес модели, процеси, продукти и услуги”, коментира Васил Терзиев, съосновател на Telerik и главен директор „Иновации” в Progress.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Времето: Остава облачно, а сутринта и с валежи от дъжд
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Урсула фон дер Лайен: Русия иска да всее раздор в ЕС, трябва да отговорим с единство
ЕС |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.