Електронното подаване на заявления в Агенцията по вписванията с 50% по-ниска такса

Електронното подаване на заявления в Агенцията по вписванията с 50% по-ниска такса

Нови електронни услуги предлага Агенцията по вписванията. Как това ще облекчи хората и бизнеса, но как е гарантирана сигурността на информацията?

"Целият портал е съвсем нова концепция, съвсем нов тип предлагане на всички услуги, достъпни до момента от регистрите, които обслужва Агенцията по вписванията. Новият портал обединява сайтовете на Търговския имотен регистър и всички услуги, които до този момент бяха достъпни през двата регистъра, сега са достъпни през този портал", коментира в ефира на БНТ изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Габриела Козарева. 

По думите й, платформата увеличава възможността за достъп от различни устройства. И уточни, че се работи само с поддържани от производител версии, защото това повишата нивото на сигурност.

"Различен е начинът на регистрация. Тя се прави към момента на влизане в портала и всъщност това е условие за ползването му. Има три различни средства за автентикация - електронен подпис, ПИК от НАП или сертификат, издаден от Агенция по вписванията. Справките, които и до момента бяха публични и безплатни, остават същите и за тях не се изисква регистрация", поясни Козарева. 

И призова хората да използват електронния начин за подаване, тъй като им осигурява 50% по-ниска такса.

"Три нови електронни услуги има в имотния регистър. Те са проверка на статус на заявление по входящ номер, проверка за конкретен имот към коя служба по вписванията се намира и калкулатор на държавни такси", отбеляза Габриела Козарева. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ