Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Eurospeed с нов оперативен център
Очаквам годишният ръст в сектора да продължи със стабилни темпове, което ще доведе до допълнително модернизиране на бранша и отварянето на нови работни места, споделя Николай Рашков, оперативен директор на транспортната компания
- Kак ще се променя транспортният бизнес, за да постигне целите на Зеления пакт?
- Много от промените са вече факт, като ефектът им тепърва ще се засилва. Наблюдаваме рязка декарбонизация на използваните превозни средства и пълна дигитализация на проследяването и обработката на документи. Нагледен пример е средната възраст (18 месеца) на оперираните от EuroSpeed товарни автомобили. Успешното ни партньорство с един от световните лидери, DAF Trucks, ни дава достъп до техните най-актуални разработки, а обратната връзка, която те получават от нашите полеви тестове, води до драстично съкращаване на процеса от прототип до серийно произвеждане.
- Планираните инвестиции от близо 2 млрд. евро до 2023 г. какъв ефект ще имат върху развитието на международния транспорт в България?
- Очаквам годишният ръст в сектора да продължи със стабилни темпове, което ще доведе до допълнително модернизиране на бранша и отварянето на нови работни места. Традиционно подобен тренд наблюдаваме в IT сектора, но интересен факт е, че преобладаващият дял на инвестиционния капитал в международния транспорт е български. Транспортни компании от България заемат все по-голям пазарен дял в превоза на стоки на територията на Европа.
- След Брекзит как се промени транспортният бизнес между Европа и Великобритания?
- Брекзит е икономическо явление с крайно неясни последици. И при нас като превозвач преходът не минава без сътресения. Британската икономика е силно зависима от европейския стокообмен, който няма как да спре.
- В момента от какви кадри има нужда браншът?
- Освен нуждата от квалифицирани водачи на камиони браншът се нуждае от хора с желание за кариера в международните търговски операции. Ръководенето на транспортните процеси е изключително динамичен процес, който наподобява повече борсова търговия, отколкото административна дейност. Това означава, че търговските ни екипи извършват няколко десетки микропреговори с партньори и клиенти всеки час. Тази година предстои отварянето на новия ни търговски офис в София, който ще стане основен оперативен център на такъв екип. Началната инвестиция е 225 хил. евро, като целта ни е да осигурим модерна работна среда, която не само не отстъпва, но и превъзхожда европейските ни колеги.
Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 5/ 2021 на сп. „Мениджър“
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.