Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Inditex затваря всички магазини Bershka, Pull & Bear и Stradivarius в Китай
Испанската група Inditex, един от световните лидери в модната индустрия, ускорява процеса, за да затвори всички свои физически магазини на марките Bershka, Pull & Bear и Stradivarius в Китай. Това е част от стратегията за маркетинг трансформация, която се засили през 2020 г. и в която основният фокус е азиатският гигант, както и Испания. Новината за това беше публикувана от специализирания портал WWD, в който се описва подробно, че тези затваряния ще се извършат още този януари.
В края на третото тримесечие на финансовата година на Inditex трите марки затвориха общо 93 магазина в континентален Китай: 37 от Pull & Bear, 34 от Bershka и 22 от Stradivarius. Когато процедурата по затварянето на физическите магазини приключи, Bershka, Pull & Bear и Stradivarius ще продават дрехите си само чрез своите онлайн магазини, предава elpais.com.
През юни 2020 г. Inditex обяви намерението си да ускори процеса по намаляване на глобалната си мрежа от физически обекти до диапазон между 6700 и 6900 точки на продажба. Мярка, която би засегнала по-пряко двата й основни пазара - Испания и Китай. За Испания компанията предвиждаше между 250 и 300 затваряния, а за всички операции в Азия между 340 и 400. През третото тримесечие на годината Китай е бил пазарът, чиято мрежа е била най-силно намалена - текстилната група е намалила физическото си присъствие в тази страна с 88 магазина между 31 януари и 31 октомври 2020 г., като 61 затваря само през третото тримесечие.
Пандемията ускори плановете за дигитална трансформация на Inditex, за които тя обяви общи инвестиции от 2,7 млрд. евро за следващите години. Част от тях беше насочена към затварянето на физически магазини и популяризирането на онлайн канали, за да имат по-голям капацитет пред нарастващото търсене, причинено от пандемията.
До третото тримесечие Inditex увеличи своите онлайн продажби със 75% в сравнение със същия период на предходната година и прогнозира, че ще фактурира 6,5 млрд. евро по този начин при приключването на фискалната му година през януари. С тях той ще надхвърли зададената за 2022 г. цел 25% от оборота да идва от онлайн канала.
Източник: elpais.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.