Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Нарастващата инфлация и несигурностите в световната икономика намаляват потребителското доверие в Германия, предаде ДПА.

Месечният индекс на потребителското доверие, съставено от експертите на Нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, отчита спад с 0,2 пункта за декември, след като остана 10,6 през октомври и ноември, съобщи днес GfK.

Търговската война между САЩ, Китай и ЕС , започната от Вашингтон, наближаващото излизане на Великобритания от ЕС и бюджетният спор между Брюксел и Италия са сред факторите, които оказват влияние върху потребителското доверие в Германия, отбелязва GfK.

Нюрнбергската компания за пазарни проучвания твърди, че вижда "първите тъмни облаци на икономическото небе".

Високите цени на горивата и отоплението удрят по джобовете на германците, каза експертът Ролф Бюркъл.

Инфлацията в Германия е достигнала най-високото си ниво от финансовата криза през септември 2008 година, достигайки 2,5 процента през октомври.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Коледните бонуси в Словения стават задължителни
​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Лишават принц Андрю от титлите му
Печалбата на банките у нас нараства с близо 4 на сто на годишна база
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена