Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Нарастващата инфлация и несигурностите в световната икономика намаляват потребителското доверие в Германия, предаде ДПА.

Месечният индекс на потребителското доверие, съставено от експертите на Нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, отчита спад с 0,2 пункта за декември, след като остана 10,6 през октомври и ноември, съобщи днес GfK.

Търговската война между САЩ, Китай и ЕС , започната от Вашингтон, наближаващото излизане на Великобритания от ЕС и бюджетният спор между Брюксел и Италия са сред факторите, които оказват влияние върху потребителското доверие в Германия, отбелязва GfK.

Нюрнбергската компания за пазарни проучвания твърди, че вижда "първите тъмни облаци на икономическото небе".

Високите цени на горивата и отоплението удрят по джобовете на германците, каза експертът Ролф Бюркъл.

Инфлацията в Германия е достигнала най-високото си ниво от финансовата криза през септември 2008 година, достигайки 2,5 процента през октомври.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След разговор между Борисов и Трифонов: ИТН изтеглят спорния законпрект за затвор при публикуване на лична информация
Кметът Васил Терзиев: В София се извозват 60-70% от боклука в "Люлин" и "Красно село"
Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
100 години назад: Връщаме ли се във времената, когато политиците се страхуваха от собствените си образи?
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години