Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия

Нарастващата инфлация и несигурностите в световната икономика намаляват потребителското доверие в Германия, предаде ДПА.

Месечният индекс на потребителското доверие, съставено от експертите на Нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, отчита спад с 0,2 пункта за декември, след като остана 10,6 през октомври и ноември, съобщи днес GfK.

Търговската война между САЩ, Китай и ЕС , започната от Вашингтон, наближаващото излизане на Великобритания от ЕС и бюджетният спор между Брюксел и Италия са сред факторите, които оказват влияние върху потребителското доверие в Германия, отбелязва GfK.

Нюрнбергската компания за пазарни проучвания твърди, че вижда "първите тъмни облаци на икономическото небе".

Високите цени на горивата и отоплението удрят по джобовете на германците, каза експертът Ролф Бюркъл.

Инфлацията в Германия е достигнала най-високото си ниво от финансовата криза през септември 2008 година, достигайки 2,5 процента през октомври.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Имате лош шеф? Ето как да се справите
Politico: България и още 5 страни от ЕС блокират предложения на ЕК за санкции срещу Израел
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
Бившият бразилски президент Жаир Болсонаро е диагностициран с рак на кожата
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър