Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Инфлацията и слабата световна икономика намаляват потребителското доверие в Германия
Нарастващата инфлация и несигурностите в световната икономика намаляват потребителското доверие в Германия, предаде ДПА.
Месечният индекс на потребителското доверие, съставено от експертите на Нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, отчита спад с 0,2 пункта за декември, след като остана 10,6 през октомври и ноември, съобщи днес GfK.
Търговската война между САЩ, Китай и ЕС , започната от Вашингтон, наближаващото излизане на Великобритания от ЕС и бюджетният спор между Брюксел и Италия са сред факторите, които оказват влияние върху потребителското доверие в Германия, отбелязва GfK.
Нюрнбергската компания за пазарни проучвания твърди, че вижда "първите тъмни облаци на икономическото небе".
Високите цени на горивата и отоплението удрят по джобовете на германците, каза експертът Ролф Бюркъл.
Инфлацията в Германия е достигнала най-високото си ниво от финансовата криза през септември 2008 година, достигайки 2,5 процента през октомври.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.