Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Иновативни продукти движат растежа на Нестле
1 млрд. Нестле продукти, продавани всеки ден, 418 фабрики в 86 страни, пазарна капитализация за 226 млрд. швейцарски франка - това са само част от мащабите на Нестле, зад които стои обобщението "Най-голямата кампания за храни в света". На глобално ниво групата държи над 2000 бранда и непрекъснато инвестира в иновативни продукти и процеси. Това сподели на специално събитие днес главният изпълнителен директор на Нестле България Емануел Артур. За миналата година Нестле отчита продажби за 89.5 млрд. швейцарски франка като близо 50% от оборота идват от Зона Америка. След нея е Зона ЕMEHA, която включва и европейския пазар, с продажби за 26.8 млрд швейцарски франка.
Прогнозите на компанията на глобално ниво са за продължаващи ръстове до края на годината, а България е в крак с общата тенденция. Нестле България отчита печеливш растеж за 2016 година с годишен оборот от 257 млн. лв. Ръстът в обем е 2%, органичният ръст - 2,3%, а очакваната оперативна печалба - 25 млн. лв., съобщи Мариан Марианов мениджър финанси и контрол в компанията.
Около 1000 продукти Нестле се продават всеки ден у нас. Компанията държи силни позиции в седем продуктови категории като е лидер на пазара в сегмента напитки с с 67.6% пазарен дял в стойност, кулинарните продукти (61.6% пазарен дял), шоколадовите десерти (17.2%), зърнените закуски (37.9%) и храни за деца (15.6%) и втора при храни за домашни любимци (18.7%).
Иновативните продукти са основният двигател на растежа за 2016 година, затова и ще продължават да бъдат сред топ приоритетите на бизнес стратегията и бъдещите инвестиции на Нестле. Само за пример, 30% от продажбите глобално за Нестле в последните 3 години са резултат от обновяване на продуктите, отбелязаха от висшия мениджмънт на Нестле България. Трендът се проявява и у нас като сред бързо наложилите се нови формули на пазара са "Мура - Black&White", нов вкус на "3 в 1" и "Подправката", съставена от съчетанието на класическите и традиционни за нашата кухня сол, червен и черен пипер и чубрица. Възможно е за вбъдеще да развиваме и други нови местни брандове, стига пазарът да проявява интерес към тях, коментира Емануел Артур.
През 2017 година "Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. от които близо 4 млн. лв. в дълготрайни материални активи. Планираните суми са разпределени в няколко основни пера: персонал (33%), безопасност на хора и продукти (16%), енергийна ефективност (7%), информационни технологии (18%), други (26%)
На глобално ниво значителна част от инвестициите в нови продукти ще бъдат насочени към фабриката в София, която от 2007 г. е един от трите центъра за производство на Kit-Kat в Европа (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания). Kit-Kat продължава да е един от звездните продукти на компанията в цял свят. За тази година са предвидени нови артикули, чиито рецепти са в процес на разработка, обясни Мартин Крон, мениджър на Фабриката за шоколадови продукти и бисквити. Винаги имаме верига от чакащи да бъдат произведени продукти, допълни Емануел Артур. Висшият мениджмънт на Нестле потвърди и за България огласената преди дни прогноза и очакванията на централата във Веве за стабилен ръст и повече продажби през 2017 година.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.