Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Испания вече има нов еднорог
Испания вече има нов еднорог. Fever, технологичната компания, посветена на организирането на събития и създаването на онлайн съдържание, събра 227 милиона долара (200 милиона евро) в операция, ръководена от Goldman Sachs, която оценява стартъпа на повече от 1 млрд. долара. Така компанията става вторият испански еднорог досега през тази година, след като това постигна преди няколко дни Travelperk - друг стартъп, специализиран в продажбата на корпоративни пътувания, предава cincodias.elpais.com.
В операцията са участвали още Goodwater Capital (един от най-големите фондове за потребителски технологии в Силиконовата долина, инвеститори в Getir, Spotify и TikTok), Smash Capital (фонд за рисков капитал, управляван от бивши ръководители на Disney и инвеститори в компании като Epic Games, създатели на Fornite) и Alignment Фонд за растеж (управляван от бивши директори на Warner Bross и Time Warner).
В допълнение към този кръг от първично капиталово финансиране за компанията, участваха също Eurazeo и Vitruvian Partners чрез операция на вторичния пазар. Тези нови фондове се присъединяват към предишни инвеститори като Accel, Philyra и Atresmedia, които както се съобщава на CNMV (Национална комисия по фондовия пазар, бел. ред.), вече контролират 10,2% от приложението. Испанската медийна група поясни, че този процент взема предвид опциите и плановете за акции, предоставени на мениджърския екип на Fever.
Новият кръг следва още 30 милиона долара, получени от испанския стартъп през 2019 г., ръководен от Rakuten. Общо Fever събра повече от 300 милиона долара (265 милиона евро).
Според Bloomberg, който цитира главния изпълнителен директор на испанската компания Игнасио Бачилер, целта на стартъпа е да извърши IPO, въпреки че той не пожела да каже къде и кога ще се проведе то.
Сделката е знак, че събитията на живо отново привличат инвеститори, след като секторът пострада от Covid-19.
"Търсенето на преживявания на живо е по-голямо от всякога, въпреки пандемията", каза Бачилер. В изявление компанията подчертава, че "за разлика от възхода на дигиталните развлечения или метавселената, Fever разработва технология за улесняване на потреблението на култура и забавление в реалния свят".
Ключов компонент от стратегията на Fever е нейната цифрова медийна мрежа Secret Media Network, която включва медии Secret London и Madrid Secreto, заедно с използването на данни от технологичната платформа за оптимизиране на създаването на редакционно съдържание.
Стартъпът, основан през 2014 г. от Пеп Гомес, не разкрива оборота си, но посочва, че е умножил оборота си десетократно от последния си кръг през 2019 г. и е увеличил повече от два пъти работната си сила до 700 служители. Според испанската медийна група Atresmedia, Fever е нараснала значително през последните години поради увеличените продажби и географската си експанзия.
Компанията, която може да се похвали, че вече има видно присъствие в Европа и САЩ, нейният най-голям пазар. Тя е активна в около 60 града по света, включително Париж, Мадрид, Ню Йорк и Лос Анджелис.
Със събраните средства испанската компания планира да разшири присъствието си в други градове и да увеличи работната си сила до 1000 служители. От Atresmedia уверяват, че бизнес планът на Fever има "солидни очаквания за растеж".
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.