Коледните продукти се оказаха меката на италианския износ

Коледните продукти се оказаха меката на италианския износ

Износът на Италия на типични коледни продукти като панетоне (коледен сладкиш, бел.ред.), шампанизирано вино и други продукти, традиционни за този период от годината, се е увеличил с 230 милиона евро през декември спрямо същия месец на миналата година. Това се посочва в анализа на пазара, изготвен от Миланската търговска камара Монца Брианца Лоди в сътрудничество със специализираната агенция за международни дейности Promos, цитиран от АНСА.

Износът за първите девет месеца на 2018 година е за 2,2 милиарда евро, което е растеж от 6,1 процента спрямо същия период на миналата година. Италианските продукти са най-търсени във Великобритания и САЩ с увеличение съответно от 0,21 процента и 10,2 процента. На трето място се нарежда Франция с нарастване от 8,2 процента, следват Германия, Швейцария и Белгия.

В процентно отношение най-голямото увеличение се наблюдава в износа за Швеция - плюс 27 процента и за Канада - плюс 25 процента.

Сред най-популярните продукти за износ са шампанското и просекото (шампанизирано бяло вино, бел.ред.), чийто износ за Великобритания е за 282 милиона евро (+5,3 процента), за САЩ - 245 милиона евро (+13 процента), за Белгия (+33,5 процента) и Швеция (+31,6 процента)

Панетонето и другите сладкарски изделия са предназначени най-вече за Франция (износът е за 173 милиона евро, +5,3 процента), но те стават все по-популярни и в Австралия (+5,4 процента).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ