Може ли „икономиката на отлагането“ да спаси малкия бизнес по време на криза

Може ли „икономиката на отлагането“ да спаси малкия бизнес по време на криза

Предстоящата икономическа криза витаеше във въздуха като заплаха повече от година, но пандемията от COVID-19, с която бизнесът се сблъска се превърна в глобално предизвикателство, което надхвърли и най-драматичните прогнози. Никой не беше подготвен за социална изолация, продължаваща с месеци, нито за принудителното затваряне на ресторанти, барове и търговски обекти. До вчера същите се бореха с високата вътрешно-корпоративна задлъжнялост, а след забраната и невъзможността да упражняват ефективно своята основна търговска дейност, заплахата от фалит придоби материални измерения.

Част от ресторантите успяха да поемат глътка въздух, благодарение на доставките на храна по домовете, но за фитнес центровете, салоните за красота, йога студиата и много други, ситуацията не е никак успокоителна, дори и предвид наближаващия край на извънредно положение.

Именно, за да помогне в тази ситуация, онлайн платформата за електронни магазини GombaShop стартира своята инициатива в подкрепа на фирмите, занимаващи се с услуги - „Мисия: подкрепа за малкия бизнес. За да останем заедно”, с която дава възможност на бизнесите, предлагащи услуги, които изискват физическо присъствие да отворят свой онлайн магазин за ваучери.

Услугата е абсолютно безплатна и дава възможност на предприемачите да продават „виртуални ваучери“ с отложено ползване на услугите си при преференциални ценови условия – например подстригване, което в салон за красота струва 50 лв., закупен с виртуален ваучер да бъде на стойност 40 лв.

Отложената икономика дава възможност на бизнеса да генерира приходи от най-лоялните си клиенти, а на тях - да подкрепят студиото и салона, който традиционно посещават, купувайки при по-изгодни условия предпочитани от тях услуги. Това е форма на честна сделка, която дава възможност на хората да подкрепят любимите си места, за да не фалират, давайки им възможност да покрият поне базовите си разходи и да реализират приходи, в условия на невъзможност за функциониране.

“Няма да искаме нищо в замяна. Услугата е безвъзмездна и нямаме бизнес интерес от нея, защото традиционно бизнесът на GombaShop е свързан с търговци и магазини, които продават физическа стока. Класическата онлайн търговия е това, с което GombaShop се гордее. Магазините за ваучери са инициатива, която има за цел единствено да помогне. ”, коментира Георги Костов, управляващ съдружник в GombaShop.

За да даде живот на „Мисия: подкрепа за малкия бизнес. За да останем заедно”, екипът на GombaShop пренаписва част от основните функционалности на платформата и пуска нова услуга за виртуални разплащания, която дава възможност на търговци и потребители да осъществяват обмен на стоки и услуги без физически контакт, следвайки всички мерки за безопасност на здравето.

От заявката, през одобрението, до създаването на виртуалния POS терминал - целият процес става през Интернет, като екипът на GombaShop остава на разположение за всякакви технически въпроси и поддръжка.

Към момента над 1700 търговци използват платформата на GombaShop за изграждане и управление на своите онлайн магазини, а от компанията потвърждават, че подкрепата на малкия и среден бизнес и развитието на Интернет търговията винаги ще бъде тяхна мисия. Затова, освен безплатните магазини за ваучери, GombaShop  са редуцирали годишните абонаменти за отваряне на класически онлайн магазини с 50% и планират грант в подкрепа на крафтърите, които до момента са разчитали основно на базари, събития и фестивали за промотиране и продажба на своята продукция.

Повече информация за инициативата „Мисия: подкрепа за малкия бизнес. За да останем заедно“ и възможностите за стартиране на онлайн магазин, могат да бъдат открити в сайта https://www.gombashop.bg/

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ