Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Мястото на Европа в дигиталния свят според проучване на ЕОС Матрикс
Интернет на нещата (Internet of Things или IoT) – идеята за мрежа от електронни устройства, които са взаимно свързани чрез интернет и способни да изпълняват функциите си с минимална човешка намеса. Но навлизат ли фирмите ни в дигиталната ера със същата скорост като домовете ни? Не съвсем, показва проучването „Навици на плащане в Европа“ 2019 г. на EOS Груп.
Според проведената анкета, процентът на европейските компании, които считат степента си на дигитализация за достатъчно висока, не се е променил от 2017 г. – само 49%. От 17-те държави, участвали в проучването, Германия е най-критична към нивото си на дигитализация – едва 26% от компаниите самоопределят степента си на дигитализация като висока или много висока..
Обективни оценки като DESI – европейски индекс за измерване на цифровизация – представят по-различна картина. Според него, Германия е на 12-то място от 28-те държави-членки на Европейския съюз.
Какъв е потенциалът за автоматизация на процеси във фирмите и как ще се отрази това на служителитеразкрива експерт на ЕОС Матрикс България.
За да придобием по-реална представа за положението на европейските компании в дигиталния свят е необходимо да вземем предвид редица фактори. Например, наблюдават се разлики в степента на дигитализация в различните сектори. Проучване на консултанстката фирма Bain разкрива, че от гледна точка внедряването на Интернет на нещата Европа всъщност надминава САЩ – фирмите тук реализират подобни проекти средно три пъти по-бързо от американските фирми. На какво се дължи този стремеж към дигитализация у бизнесите?
„Независимо дали една компания се класифицира като дигитален пионер или изоставащ - никоя от тях няма да получи съвет да почива на стари лаври," твърди Justus Hecking-Veltman, финансов директор на EOS Holding.
Ръчното извършване на рутинни задачи крие висок риск от допускане на грешки. Освен това, машините работят по-бързо и по-прецизно от хората. Автоматизирането на еднообразните задачи позволява на служителите да се концентрират върху решаването на креативни проблеми и по този начин се оптимизира труда в предприятието. Преминаването към по-дигитализиран модел на дейност е скъп процес, но в дългосрочен план води до увеличаване на продукцията, а оттам и на печалбите.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.