ТРАЙНА//// Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания

ТРАЙНА//// Шест съвета за избор на най-добрата PR агенция за вашата компания

Изборът на правилната PR агенция може да повлияе дълбоко на репутацията и успеха на вашата марка. Потопете се в полезни съвети, за да намерите агенцията, която отговаря на вашите цели, бюджет и култура.

Връзките с обществеността (PR) са многостранни усилия за управление и изграждане на положителна репутация. Мощната PR работа включва много неща, като връзки с медиите и обществени настроения. PR-ът играе критична роля за успеха на бизнеса, като осигурява цялостно управление на марката.

Някои важни PR усилия включват изграждане на осведоменост за марката, проактивност в създаването на мощни послания за марката, управление на маркетингови кампании, наблюдение на репутации и извършване на контрол върху щетите в отговор на неблагоприятни инциденти, които привличат негативно внимание.

Как оценявате нуждите си от PR?

За да оцените нуждите си от PR, започнете с определяне на вашите цели и задачи за PR. Определете вашата целева аудитория и заинтересовани страни. Направете списък с PR услугите, от които се нуждаете, и обхвата на необходимите услуги. Преди да потърсите PR агенция, изчислете реалистичен бюджет за вашия PR.

След като вече знаете какво искате и колко можете да платите, следващата стъпка е намирането на агенция, която е подходяща.

Как идентифицирате потенциалните PR агенции?

Започнете търсенето на кандидати за агенции, като проведете задълбочено онлайн проучване, включително проучване на уебсайтове на агенции, четене на новини от индустрията и проверка на публикации. Потърсете съвет чрез социалните медии и професионалните мрежи. Може да искате да се консултирате със специфични за индустрията директории и асоциации. Поискайте препоръки и от колеги от индустрията.

Създайте контролен списък с желаните качества на агенцията и дайте тежест на различните фактори по скала за класиране от едно до 10.

За оценка на PR фирма в реалния свят използвайте този контролен списък:

  • Опит и експертиза в индустрията
  • Рекорди и успехи на минали клиенти
  • Репутация и доверие
  • Степен на задържане на клиенти
  • Креативност и иновации
  • Състав и квалификация на екипа
  • Комуникативност и отзивчивост
  • Способност за разбиране и постигане на бизнес цели
  • Измерими резултати и ROI
  • Привеждане в съответствие с фирмените ценности и култура

Потърсете агенция с опит във вашата индустрия или ниша. Прегледайте портфейлите на агенциите и казусите. Разгледайте минали PR кампании и успехи. Анализирайте препоръките и препоръките на клиентите. Награди и признание на изследователската индустрия.

След като сте събрали възможно най-много изследвания, следващата част от процеса е да се срещнете с PR агенции за оценка.

Какво трябва да попитате PR агенциите?

Насрочете първоначални срещи с най-добрите си избраници. По време на срещите се съсредоточете върху PR екипа и миналите резултати, за да разберете тяхната PR стратегия и подход на планиране. Попитайте за експертизата и опита на екипа. Каква е историята на основателя? Каква е траекторията на растеж на техните клиенти? Колко компании са разраснали?

Поискайте всички медийни посещения, които са осигурили за двама или трима клиенти през последните 90 до 120 дни. Вижте каква преса са си осигурили основателят и агенцията.

Обсъдете отчитането и измерването на ефективността. Как те компенсират персонала за попадение на ключов показател за ефективност? Колко повишения са получили членовете на екипа, които биха били назначени за вашия акаунт, през последните 12 до 18 месеца? Как изглежда тяхната компания извън сайта?

След като съберете всички тези ключови данни, преценете способността им да се адаптират към вашите специфични нужди и цели и не се срамувайте, когато говорите за пари.

Можете ли да си го позволите?

PR агенциите могат да използват различни структури на таксите. Повечето изискват фиксатор, за да започнат, а след това таксуването за услуги може да бъде базирано на проект, на час или някаква комбинация. Поискайте подробни ценови предложения от всяка разглеждана агенция. Сравнете цените във връзка с предлаганите услуги. Естествено, ще искате да договорите условията на споразумението за агенция и да осигурите прозрачност по отношение на разходите.

Типичните PR кампании струват между $10 000-$15 000 на месец и се изпълняват в продължение на 6-12 месеца. Ако планирате IPO, планирайте да харчите $25 000 или повече на месец. Големите и публично търгувани компании се нуждаят от много по-големи бюджети, за да провеждат ефективно кампании, които включват комбинация от корпоративни комуникации.

Има ли културно съответствие?

Осигуряването на културно съответствие между вашите нужди и PR агенцията обикновено е по-важно от разходите. Културното несъответствие може да провали PR кампания. Когато оценявате организационната култура и ценности на агенцията, помислете за съвместимост с културата на вашата компания. Определете дали агенцията отговаря на имиджа и посланията на вашата марка.

Оценете стила на комуникация и отзивчивостта, за да определите съответствието с обичайните си бизнес практики. Например какво е очакваното време за отговор, когато изпратите имейл или оставите гласова поща?

Оценете избора, като извършите задълбочена проверка на агенциите. Проучете репутацията и онлайн присъствието на всяка агенция. Потърсете минали противоречия, правни проблеми или етични опасения за агенцията и ключови ръководители. Проверете застрахователното покритие на агенцията за грешки и пропуски (E&O), идентификационни данни, сертификати и лицензи. Консултирайте се с индустриални асоциации и регулаторни органи за валидиране на дадена агенция, за да се уверите, че е в добро състояние.

Готови ли сте да решите?

Съставете цялостна оценка на всяка агенция. Претеглете плюсовете и минусите на всяка агенция въз основа на вашите критерии. Изберете PR агенцията, която отговаря най-добре на вашите цели, бюджет и култура. Дефинирайте ясно очакванията и целите на PR кампанията. Изгответе подробен договор, който очертава услугите, резултатите и сроковете. Накарайте адвокат да прегледа споразумението. Създайте канали за комуникация и механизми за докладване за постоянна връзка.

Ключовите стъпки в процеса на избор на PR агенция са да оцените вашите нужди, да идентифицирате потенциални кандидати, да се срещнете с тях, да оцените техните силни и слаби страни и след това да вземете решение. Следвайки тези ключови стъпки, можете да изберете подходяща PR агенция. Насърчавайте постоянната комуникация и сътрудничество с избраната агенция, за да избегнете сериозни проблеми и да поддържате съгласуване на интересите, докато вървите напред.

Източник: Даниел Сабрина, изпълнителен директор на Society22 PR, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ