Nestlé отчита органичен ръст от 2,4% за 2017

Nestlé отчита органичен ръст от 2,4% за 2017

Нестле Групата отчита органичен ръст от 2,4%, за 2017 година, с 1,6% от ръст в обем и ръст в цени от 0,8%. Продажбите са се увеличили с 0,4% до 89,8 милиарда швейцарски франка (2016: 89,5 милиарда швейцарски франка). Продажбата на активи оказва негативно въздействие от 1.9%. Маржът на оперативната търговска печалба е над очакванията, с 50 базисни точки във фиксирани валути и отчетено увеличение с 40 базисни точки до 16,4%.

Маржът на оперативната търговска печалба е намален с 60 базисни точки до 14.7%, в съответствие с очакванията на Групата от октомври 2017 г. Това включва увеличение с 900 милиона швейцарски франка за преструктурирането и свързаните с него разходи, до 1,5 милиарда швейцарски франка.

Увеличението на дохода на акция е с 4,7% във фиксирана валута и с 4,6% до 3,55 швейцарски франка.

Прогнозата на Групата за 2018 е за органичен ръст между 2% и 4% увеличение на оперативната търговска печалба на маржа в съответствие с целта за 2020 г. Разходите за преструктуриране се очаква да възлязат на около 700 милиона швейцарски франка. Очаква се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.

 “Органичният ръст през 2017 г. беше в зададените рамки, но по-нисък от нашите очаквания, поради слабото развитие на продажбите в края на годината. Ръстът на продажбите в Европа и Азия беше добър, докато Северна Америка и Бразилия продължиха да срещат предизвикателна среда.", коментира Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Nestlé.

Инициативите за намаляване на разходите са довели до подобрение на маржовете в сравнение с очакванията за 2017 г., въпреки значителното увеличение на цените на суровините, допълва той.

"През последните месеци завършихме първоначалните промени по нашето портфолио с много благоприятни резултати. Ще продължим този подход за управление на портфолиото, в пълно съответствие с нашата стратегия. Що се отнася до основното ни портфолио, ускоряването на ръста чрез иновации и обновяване на продуктите е на първо място.Основният органичен ръст се очаква да се подобри през 2018 г. и сме на път да постигнем целта си за повишаване на маржа до 2020 година.”, коментира още Шнайдер.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул