Nestlé отчита органичен ръст от 2,4% за 2017

Nestlé отчита органичен ръст от 2,4% за 2017

Нестле Групата отчита органичен ръст от 2,4%, за 2017 година, с 1,6% от ръст в обем и ръст в цени от 0,8%. Продажбите са се увеличили с 0,4% до 89,8 милиарда швейцарски франка (2016: 89,5 милиарда швейцарски франка). Продажбата на активи оказва негативно въздействие от 1.9%. Маржът на оперативната търговска печалба е над очакванията, с 50 базисни точки във фиксирани валути и отчетено увеличение с 40 базисни точки до 16,4%.

Маржът на оперативната търговска печалба е намален с 60 базисни точки до 14.7%, в съответствие с очакванията на Групата от октомври 2017 г. Това включва увеличение с 900 милиона швейцарски франка за преструктурирането и свързаните с него разходи, до 1,5 милиарда швейцарски франка.

Увеличението на дохода на акция е с 4,7% във фиксирана валута и с 4,6% до 3,55 швейцарски франка.

Прогнозата на Групата за 2018 е за органичен ръст между 2% и 4% увеличение на оперативната търговска печалба на маржа в съответствие с целта за 2020 г. Разходите за преструктуриране се очаква да възлязат на около 700 милиона швейцарски франка. Очаква се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.

 “Органичният ръст през 2017 г. беше в зададените рамки, но по-нисък от нашите очаквания, поради слабото развитие на продажбите в края на годината. Ръстът на продажбите в Европа и Азия беше добър, докато Северна Америка и Бразилия продължиха да срещат предизвикателна среда.", коментира Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Nestlé.

Инициативите за намаляване на разходите са довели до подобрение на маржовете в сравнение с очакванията за 2017 г., въпреки значителното увеличение на цените на суровините, допълва той.

"През последните месеци завършихме първоначалните промени по нашето портфолио с много благоприятни резултати. Ще продължим този подход за управление на портфолиото, в пълно съответствие с нашата стратегия. Що се отнася до основното ни портфолио, ускоряването на ръста чрез иновации и обновяване на продуктите е на първо място.Основният органичен ръст се очаква да се подобри през 2018 г. и сме на път да постигнем целта си за повишаване на маржа до 2020 година.”, коментира още Шнайдер.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ