Последният ден на автомобилната индустрия в Австралия

Последният ден на автомобилната индустрия в Австралия

Последният Холдън, произведен в Австралия, излиза днес от поточната линия на завода в Северна Аделаида и слага край на целия национален автомобилен сектор, неспособен да устои на световната конкуренция, съобщи Франс прес.

Със закриването на завода „Елизабет“ в Южна Австралия се затваря страницата на индустрията.

Компанията, създадена през 1856 в Аделаида, първоначално произвежда седла, преди да влезе в началото на 20 век в автомобилната индустрия и да стане през 1930 г. филиал на американската General Motors.

"Както всички, съм тъжен, защото това е краят на една ера“, заяви премиерът Майкъл Търнбул.

През 1948 Holden пуска първата кола, произведена изцяло в Австралия - Holden 48-215. През 1964 компанията дава работа на 24 000 души.

Синдикатът на работещите в индустрията (AMWU) обвини правителството за смъртта на сектора заради спирането на субсидиите през 2014 г. Автомобилният конструктор получаваше между 1997 и 2012 по 30 млрд. австралийски долара помощ.

Закриването на индустрията беше планирано от 2013-2014 г., когато тримата последни конструктори на австралийския пазар - Toyota, Ford и Holden, обявиха, че се оттеглят. Mitsubishi Motors затвори завода си в Аделаида още през 2008. Последният форд беше произведен през октомври 2016. Toyota затвори завода в Мелбърн в началото на този месец.

Сред причините за срива на индустрията са тесният пазар в Австралия и конкуренцията на азиатските, много по-евтини производители.

Holden, който произвежда и в Тайланд, ще запази 350 дизайнери и инженери в Австралия, заедно с още 700 други служители. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ