Регулатори обвиняват Robinhood в агресивни маркетинг практики

Регулатори обвиняват Robinhood в агресивни маркетинг практики

Компанията за финансови услуги Robinhood е привлякла неопитни инвеститори към приложението си за търговия с елементи като цветни конфети и други агресивни маркетинг техники. Това твърдят регулаторите на ценни книжа в щата Масачузетс.

Според тяхната жалба фокусираната към поколението на милениалите платформа е нарушила разпоредби, като не е предприела мерки за защита на клиентите си и не е защитила системата си от експлозивния растеж, довел до десетки сривове през 2020 година, пише CNN.

В документа на изпълнителния орган към Масачузетския отдел за ценни книжа се посочва, че приложението е използвало стратегии „като гемификация, за да насърчи и примами непрекъснатото и повтарящо се използване на своето приложение за търговия.

В свое изявление по темата от Robinhood обявиха, че не са съгласни с обвиненията и планират „силно“ да се защитават. От стартъпа изтъкнаха направени подобрения и допълнителните предпазни мерки, включително образователни материали.

„Милиони хора направиха първите си инвестиции чрез Robinhood и оставаме непрекъснато фокусирани върху обслужването им“, казаха още от компанията, в чието основаване участва и българинът Владимир Тенев.

Приложението за търгуване се оказа сред печелившите от пандемията, като в периода януари-април тази година в него са създадени над 3 млн. нови финансирани сметки, а оценката му нарасна до над 11 млрд. долара.

Освен това от януари до края на ноември платформата на Robinhood е претърпяла около 70 срива, включително един на 3 март, което попречи на потребителите да участват в търгуването на пазара в деня, в който S&P500 достигна стойност от 1.1 трлн. долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ