Рестартът на бизнеси е по-трудната задача

Рестартът на бизнеси е по-трудната задача

Рестартирането на бизнес е много по-трудно от спирането му, обявиха от Международния институт за възстановяване от бедствия (DRI), съобщи BBC.

"Някои компании никога няма да отворят отново", казва изпълнителният директор на нестопанската организация Клое Демровски.

От института подчертават, че когато в крайна сметка икономиките се отворят отново, много предприятия ще останат затворени, докато се борят с новосъздалата се среда. Собствениците на малкия бизнес са по-уязвими и може да се наложи отново да станат предприемачи, за да оцелеят, казват още те.

"Когато икономиката се отвори отново, тя няма да се върне към състоянието си отпреди пандемията. Нашите навици ще се променят заедно с ширината на портфейлите ни", посочва още Демровски. 

Някои трансформации могат да се превърнат от временни в трайни, отбелязват още от института. Заради ограничителните мерки дейности като пазаруване на хранителни стоки, гледане на филми, фирмени срещи и обучения, до голяма степен преминаха в онлайн режим. Възможно е това да не са краткосрочни тенденции и компаниите ще трябва да се адаптират към тях, уточняват експертите.

"Компаниите, които в момента не знаят как могат да бъдат полезни в новата икономика след Covid-19, са изправени пред сериозни проблеми и борбата за оцеляването им ще е трудна", уточни Демровски.

Докато големите бизнеси имат стабилни планове за действие в извънредни ситуации и силни програми за управление на риска, по-малките обикновено нямат такава подготовка. "Тези бизнеси ще продължат да страдат и много от тях никога няма да се отворят отново. Това, което сме видели след кризите в миналото, е, че всеки, който е собственик на малък бизнес, започва всичко отначало като предприемач и трябва да подхожда към проблема от друга перспектива", допълва още директорката на DRI.

Новото нормално

Експертите по бизнес бедствия казват, че фирмите трябва да планират мерки като съкратено работно време, различни смени на работа и по-голяма ротация при персонала.

Търговците на дребно трябва да се подготвят за по-големи дистанции между клиентите и добре опаковани храни без да предлагат мостри и тестери. Може да се наложи да въвеждат мерки, с които да успокоят клиентите и служителите, като допълнително и видимо почистване, заедно с подходяща защита за служителите като маски, ръкавици и проверка на температурата.

"Някои неща могат да се променят завинаги. Конференциите и големите събития вероятно ще бъдат отменени или посещавани рядко. Също така тази ситуация може да се окаже и гвоздеят в ковчега за споделените работни пространства, тъй като сега всички осъзнаваме значението на стените" добави още Демровски.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ