Швейцарският гигант Nestle отчете най-добрия си тримесечен ръст в продажбите за близо 5 години

Швейцарският гигант Nestle отчете най-добрия си тримесечен ръст в продажбите за близо 5 години

Швейцарският гигант Nestle отчете най-добрия си тримесечен ръст в продажбите за близо 5 години

Швейцарският хранителен гигант Nestle (NESN.S) отчете най-добрия си тримесечен ръст на продажбите за близо 5 години, в резултат на потребителското запасяване за изолацията по време на карантинните мерки заради коронавируса. Клиентите са набавяли запаси от храната за домашни любимци Purina през кафе Nescafe до замразени ястия.

Продажбите в Северна Америка и Европа са били особено силни през март, което е спомогнало за постигане на общ ръст от 4,3% през първите три месеца на годината. Това е най-бързият тримесечен растеж от близо 5 години и над очакванията за 3% увеличение. В Северна Америка продажбите на Purina Pet care се се увеличили с двуцифрен процент, докато напитките Nescafe и Coffee Mate са отбелязали високо едноцифрено увеличение. Потребителите са купували и повече замразени ястия от DiGiorno и Hot Pockets, отчитат от компанията, съобщава Ройтерс.

В Европа, Близкия Изток и Северна Африка повечето категории продукти Nestle също спечелиха пазарен дял, съобщават от компанията. Maggi спагети и продукти на растителна основа от марката Garden Gourmet отчитат добри продажби. 

„Повечето пазари, особено в Северна Америка и Европа, отбелязаха значително увеличение на растежа през март, частично подкрепено от запасяването на потребителите“, се казва в изявление на Nestle.

Акциите на Nestle бяха с 1,4% по-високи при ранната търговия в петък, надминавайки швейцарския blue-chip индекс. Според анализаторите на Jefferies, Nestle превъзхожда своите конкуренти, търгувайки с 24.8 пъти печалба в сравнение с 20.9 пъти за Unilever (ULVR.L) (UNA.AS) и 14.5 пъти за Danone (DANO.PA).

За Nestle основните продажби в Азия паднаха с 4,6%, тъй като клиентите в Китай останаха далеч от ресторанти и магазини през по-голямата част от тримесечието, въпреки че онлайн продажбите там скочиха. По данни на швейцарската компания, цените са спаднали както в Северна Америка, така и в Европа.

Междувременно, Nestle обяви и стартиране на програма за 500 милиона швейцарски франка (512 милиона долара), за да помогне на кафенетата и ресторантите, в които прави доставки, като разшири условията за плащане и преустанови таксите за наем на кафе машини. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ