Силен ръст на японската икономика през третото тримесечие

Силен ръст на японската икономика през третото тримесечие

Брутният вътрешен продукт (БВП) на Япония е нараснал на годишна основа от юли до септември с 22,9 на сто. Това обаче не е компенсирало срива през предходното тримесечие под въздействието на различни ограничителни мерки и свиването на търсенето, предизвикани от пандемията, предадоха световните агенции.

Нарастването на японската икономика е по-голямо от прогнозираните 21,4 на сто. В сравнение с второто тримесечие на годината БВП на третата икономика в света се е увеличил с 5,3 на сто. През април-юни обаче БВП на Япония се е стопил с 29,2 на сто и това е най-силният спад, откакто през 1995 година страната започва да води такава статистика.

Правителството на Япония очаква икономическият растеж да продължи и през четвъртото тримесечие под въздействието на увеличеното вътрешно потребление, което формира над половината от БВП, информира БТА. В същото време според коригирани данни, през финансовата 2019-та, която започва от април 2019-а и приключва в края на март 2020-а, БВП на страната е намалял с 0,3 на сто. Този спад е първият за последните пет години и се дължи на повишаването на потребителския данък, довело до свиване на вътрешното търсене.

За да стимулира икономическия растеж, правителството планира допълнителни мерки на стойност 73 трилиона йени или 701 милиарда долара, съобщи агенция Киодо.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The Guardian: Израелските удари не унищожават нито ядрената програма, нито ядрените амбиции на Иран
Румен Спецов: Минералната вода у нас е поскъпнала с 40% за две седмици
Тръмп е одобрил планове за атака срещу Иран, но не е взел окончателно решение
Голяма аномалия: Космически кораб Starship се взриви по време на изпитания в Тексас
ОИСР: България може да загуби над $400 млрд. заради слабите резултати в образованието
Цените в ресторантите и хотелите у нас - наполовина на средните за ЕС
Смартфонът на компанията на Тръмп вероятно ще бъде произведен в Китай
Как съдържанието ви да стигне до правилната аудитория през дигиталния шум?