Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Дали стартъпите имат шанс да станат еднорози? Зависи и от месеците в годината
Успешната кота на победния връх при стартъпите напоследък е статутът „Еднорог“. За целта те трябва да преминат бариерата от 1 млрд. долара оценка от инвеститорите. Но, оказва се, че влияние имат и други фактори. Например в определени месеци от годината това е по-възможно, отколкото в други.
Според данни на платформата за анализи CB Insights, разгледани от кредитния брокер Money.co.uk, най-силният месец за еднорозите е юли, а най-слабият – февруари.
На базата на информация от периода 2010-2021 година в света има 847 компании еднорози, като най-голяма част от тях – 96, са се появили през юли, а общата им оценка надхвърля 292 млрд. долара. Вторият силен в това отношение месец е септември, когато са се появили 90 стартъпа с оценка над 1 млрд. долара, докато април и юни си поделят третата позиция с 88 еднорога. Най-слабите месеци са февруари, ноември и декември. В този период се зараждат между 43 и 48 от еднорозите.
Общата оценка на 847-те фирми, включени в доклада, достига колосалните 2.7 трлн. долара. Според държавата на възникване 424 от тях са от САЩ, 165 от Китай, както и 41 от Индия.
Голяма част от тях са обвързани с технологичната индустрия – 167 от компаниите са финтех, 144 се занимават с интернет софтуер и услуги, 88 са в сферата на електронната търговия, а други 71 са ангажирани с изкуствен интелект.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.