Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар

Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар

Строежът на държавни бензиностанции може да взриви пазара на имоти. Това прогнозира в студиото на bTV изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация Андрей Делчев. 

"Има два основни компонента при определянето на стойността на една бензиностанция – цената на земята и цената на съоръженията. На втория параметър стойността варира между 500 хил. и 1 млн. лв., според качеството и броя. В градовете, в които беше заявено намерение, в урбанизираните територии земята е скъпа, а трябват между декар и два за един обект. По главните пътища и магистрали се купуват около 6 дка, там цената е много висока. Когато се яви търговец, който купува за бензиностанция, цените скачат. В момента, в който държавата се яви с намерението да купува – тя ще взриви пазара за недвижими имоти", каза Делчев. 

По думите му в момента има голяма палитра от цени на пазара, така че няма проблем държавните обекти да предлагат горива на по-ниски цени.

"Анонсираното от правителството противоречи на досегашните решения на регулатора в този бранш – Комисията за регулиране на конкуренцията. Те казаха, че няма картел, злоупотреби или монопол. А държавата казва: "Искаме да влезем, за да балансираме бизнеса". Чудесно, намеренията им могат да бъдат приветствани", добави Делчев.

Той беше категоричен, че изграждането на данъчни складове и бензиностанции е скъпо начинание. "За една година 100 бензиностанции звучи доста оптимистично. Има вериги, които инвестират във високо качество на продукта, в големи обекти и много колонки. Те харчат повече пари, респективно се целят в по-високата ниша. Други търсят по-икономично обслужване на клиентите и могат да си позволят да работят на по-ниски цени. Нормално е да има ценова ножица", обясни изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация.

Делчев обясни още, че няма фиксирани цени на пазара и ако на някои представители им се каже да си намалят стойността на горивото, за тях би означавало да свият обслужването си. И даде пример с нискотарифните и луксозните авиокомпании, обяснявайке че и за двата типа услуга има клиенти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Reuters: Разговорите между Путин и Зеленски може да се проведат в Унгария
Хамас е приела споразумението за прекратяване на огъня в Газа
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите