Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Строежът на държавни бензиностанции може да взриви имотния пазар
Строежът на държавни бензиностанции може да взриви пазара на имоти. Това прогнозира в студиото на bTV изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация Андрей Делчев.
"Има два основни компонента при определянето на стойността на една бензиностанция – цената на земята и цената на съоръженията. На втория параметър стойността варира между 500 хил. и 1 млн. лв., според качеството и броя. В градовете, в които беше заявено намерение, в урбанизираните територии земята е скъпа, а трябват между декар и два за един обект. По главните пътища и магистрали се купуват около 6 дка, там цената е много висока. Когато се яви търговец, който купува за бензиностанция, цените скачат. В момента, в който държавата се яви с намерението да купува – тя ще взриви пазара за недвижими имоти", каза Делчев.
По думите му в момента има голяма палитра от цени на пазара, така че няма проблем държавните обекти да предлагат горива на по-ниски цени.
"Анонсираното от правителството противоречи на досегашните решения на регулатора в този бранш – Комисията за регулиране на конкуренцията. Те казаха, че няма картел, злоупотреби или монопол. А държавата казва: "Искаме да влезем, за да балансираме бизнеса". Чудесно, намеренията им могат да бъдат приветствани", добави Делчев.
Той беше категоричен, че изграждането на данъчни складове и бензиностанции е скъпо начинание. "За една година 100 бензиностанции звучи доста оптимистично. Има вериги, които инвестират във високо качество на продукта, в големи обекти и много колонки. Те харчат повече пари, респективно се целят в по-високата ниша. Други търсят по-икономично обслужване на клиентите и могат да си позволят да работят на по-ниски цени. Нормално е да има ценова ножица", обясни изпълнителният директор на Петролната и газовата асоциация.
Делчев обясни още, че няма фиксирани цени на пазара и ако на някои представители им се каже да си намалят стойността на горивото, за тях би означавало да свият обслужването си. И даде пример с нискотарифните и луксозните авиокомпании, обяснявайке че и за двата типа услуга има клиенти.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.