Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Малко известна компания стана третият най-голям европейски стартъп
Базираната в Амстердам стартираща компания Mollie обяви, че е приключила успешно нов рунд финансиране от инвеститори, възлизащ на 800 млн. долара.
По този начин малко известната доскоро компания вече има оценка от 6,5 млрд. долара, което я прави третият най-голям европейски стартъп.
Преди нея са единствено шведските компании Klarna, която предоставя пазаруване с безлихвен кредит и която наскоро постигна оценка от 46 млрд. долара и най-голямата компания за стрийминг на музика и други аудио формати – Spotify, чиято пазарна капитализация е също около 46 млрд. долара.
Mollie дори изпреварва най-популярния европейски финтек Revolut, чиято оценка все още е 5,5 млрд. долара.
Нидерландската компания прехвърли границата от 1 млрд. долара за оценката си през септември миналата година, повече от 10 години след като е основана през 2004 г. Компанията предоставя услуги в сферата на електронните плащания.
„Бях изненадан да открия колко неудобни са банковите услуги за плащания, затова създадохме нови системи, които ги надграждат, което беше и началото на нашия бизнес“, коментира основателят Адриаан Мол.
Компанията е растяла органично, преди да вземе финансиране за допълнително разрастване през 2019 г.
„Целта ни е да изградим компания за 100 млрд. долара. Знаем, че това ще отнеме много време“, казва новият изпълнителен директор на дружеството Шейн Хапач.
В последния рунд за финансиране тя е била подкрепена от EQT, General Atlantic, HMI Capital и Alkeon Capital.
В последните няколко години конкуренцията в сферата на електронните разплащания се увеличи значително, като основните играчи на пазара на стойност 2 трлн. долара са американските Stripe и Square. За разлика от своите американски колеги Mollie се фокусира над партньорства с малки компании.
Последният рунд финансиране оцени Stripe на 95 млрд. долара, с което я прави най-голямата в сектора.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.