Между свенливата теменуга и нахалния нарцис

Между свенливата теменуга и нахалния нарцис

Ефективното лично промотиране се намира някъде между крайностите на свенливата теменуга и нахалния нарцис.

Повечето от нас не са добри в това изкуство. Или говорим твърде малко за себе си, или се представяме като твърде арогантни. Ако искате да ви забележат, харесат и запомнят, последвайте тези шест съвета, за да намерите златната среда между скромността и суетата.

Оставете резултатите да говорят за вас

Хората се интересуват от нещата, които сте свършили, а не от онези, които ще направите в бъдеще. Нищо не може да се сравни с добрите стари резултати, когато искаме да спечелим вниманието на околните. Не става въпрос дори за обобщен отчет на постиженията ви. Какъв проблем сте решили наскоро? Какво движение сте основали? Как сте помогнали на други да постигнат добри резултати? Печелим правото да промотираме себе си, когато постигнем нещо значимо.

Промотирайте другите

Колкото повече говорите за други хора и за техните успехи, толкова по-добро впечатление ще правите, а заедно с това ще повишите и собственото си самочувствие. Ще изградите имидж на човек с отлични връзки, обграден с успели, интересни и верни поддръжници. Запомнете този цитат на Мая Анджелоу: „Научила съм, че хората ще забравят какво съм казала, ще забравят какво съм направила, но никога няма да забравят как съм ги накарала да се почувстват!”. Не е нужно да говорите за себе си, за да се представите като уважаван и влиятелен човек. Другите ще ви промотират, ако вие промотирате тях.

Говорете за убежденията си

„Вярвам в създаването на нови работни места и в това да давам на хората възможността да се чувстват полезни в работата си всеки ден” звучи много по-различно от „Основах три производствени компании, в които работят 200 души”. Разликата е тънка, но дали я чувате?

Когато говорите за нещата, в които вярвате, подчертавате успехите си, без да казвате направо какви са те. Ако хората истински се заинтересуват, те ще попитат за подробности.

Признавайте провалите си

Да признаеш грешка е признак за уязвимост – едно от основните умения на истинския лидер. Провалът очовечава пътя към успеха.

Когато се усетим свързани с някой друг на човешко ниво, е много по-вероятно да му помогнем в неговата кауза. Направете така, че хората да усетят емоционална връзка с вас и бизнеса ви.

Логиката и интелектуалните разсъждения ще ви доведат само до средата на пътя. Автентичният привкус и щипката смирение ще ви помогнат да стигнете до края.

Решете с какво искате да ви запомнят

Да изглеждаш добре, когато индустрията е зле

Работете върху качествата и уменията, които ви отличават от стадото. После оставете други да ви хвалят. Ако създавате твърде общо впечатление, останалите няма да могат да разберат кой точно сте и как да ви представят. Затова просто няма да кажат нищо за вас.

Вашата задача е да откриете своята суперсила – онова, което ви отличава, и да станете по-добър в нея от всеки друг. Ако успеете, хората ще се стичат към вас за помощ. Тази ключова характеристика ще ви превърне в запазена марка.

Потупайте се по рамото

Има моменти, когато просто трябва да се похвалите малко. Ако направите нещо изключително, не си мълчете. Просто разкажете за него на правилните хора и говорете само за наистина интересните си постижения.

Правилните хора ще се вдъхновят от успеха ви – не се бойте, че ще ги отблъснете, като се саморекламирате.

Д-р Шели Привост, предприемач и специалист по позитивна психология, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ