Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Традиционното предимство на Китай се превръща в недостатък
Традиционното предимство на китайските компании - достъпът до евтино производство в страната, се превръща в недостатък на фона на изострящи се проблеми с доставката на стоки до потребителите в чужбина, пише CNBC. В същото време търсенето на китайски продукти остава значително. Според някои оценки износът за Европейския съюз през първата половина на годината е нараснал с почти 36 процента на годишна база, а за САЩ - с 42,6 процента.
Бизнесът обаче е изправен пред предизвикателства пред предлагането. Много от товарите просто не могат да бъдат транспортирани по море, казва Фанг Сюею, вицепрезидент по международния маркетинг за Азиатско-Тихоокеанския регион в китайската компания Hisense. Разходите за доставка на контейнери са се увеличили четирикратно, а доставката до Европа сега отнема седмица повече от преди, обясни тя.
Трудностите възникнаха на фона на поредица от инциденти - принудителното забавяне в трафика заради засядането на контейнеровоза Евър Гивън в Суецкия канал през март, а по -късно и затруднения в самия Китай, свързани с периодично появяващи се огнища на коронавирус. „Това, което се случва в Европа, в целия свят, разбира се, не може да се нарече хаос, но можем да говорим за големи смущения в логистичната система“, казва Александър Клоуз, изпълнителен президент по задгранични операции на китайския стартъп за производството на електрически превозни средства Aiways. Компанията трябваше да промени плановете си поради факта, че морските доставки не бяха възможни и трябваше да бъдат отложени с месеци, каза той.
Лошото време също допринесе за влошаване на ситуацията с доставките в Китай през юли. Наводненията в китайската провинция Хенан доведоха до проблеми с железопътните връзки, въпреки че регионът няма излаз на море. Доставката на пшеница, която се произвежда активно в региона, беше атакувана. Наводненията в Китай, заедно с природните бедствия в Европа, заплашиха цялата световна търговия, казват експерти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.