Утре по-добри от днес

Утре по-добри от днес

Всяка компания е толкова успешна и прогресивна, колкото са хората, които работят в нея. Kогато се говори за „добра фирма“, със сигурност трябва да става дума и за тях. Четирима ключови мениджъри от българския офис на „Бритиш Американ Табако“ разказват за развитието си в компанията и за елементите от корпоративната ù култура, които ги карат да се чувстват горди, че са част от нейния екип

Кирил Георгиев, мениджър „Регулаторни въпроси“

Кирил завършва висшето си образование и попада в корпоративния свят малко след това, присъединявайки се към екипа на „БАТ България“. Компанията успява да го привлече и задържи с това, че инвестира в развитието на служителите си, като им дава възможност да минат през различни нива, да опознаят отблизо бизнес процесите и да имат съществен принос към резултатите.

Работата

Нашата индустрия може би е най-силно регулираната и ние като отговорна компания се съобразяваме с местното законодателство във всичко, което правим. Ръководим се и от вътрешните ни международни принципи и стандарти. Както за всеки бизнес, така и за нас е много важно да има предвидимост на регулаторната рамка в средата, в която оперираме. Така дейностите ни са по-ефективно планирани и запазваме стабилността на пазара. Радвам се, че в България има възможност за прозрачен и отговорен диалог както с институциите, така и на ниво индустрия по регулаторни въпроси, които засягат бранша ни.

Отговорността

Отговорното поведение е залегнало във всеки член на екипа и във всяка дейност в компанията. Това е един от фундаменталните принципи на бизнеса ни, към който всички в БАТ се придържаме. Това корпоративно поведение е в основата и на амбициите на групата по отношение на екологията, социалните въпроси и корпоративното управление. Неслучайно БАТ е единствената компания от нашата индустрия, включена в индекса за устойчивост на Dow Jones (DJSI), който е златният стандарт за проследяване ESG практиките на организациите.

Вдъхновението

Средата в компанията ни вдъхновява да продължаваме смело към създаването на едно по-добро утре, каквото е и мотото ни (A Better Tomorrow™). Така постигаме прогрес в глобалната стратегия за качествена промяна на нашия бизнес чрез портфолиото ни от алтернативни и потенциално по-малко рискови продукти. Радвам се, че и „БАТ България“ има своя принос за тази трансформация.

Олена Герджева, мениджър на отдел „Маркетинг внедряване“

[[{"fid":"372252","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":302,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Олена е част от света на БАТ вече 18 години. Започва работа в „БАТ Украйна“, минава и през швейцарския офис на компанията, за да стигне до България, където днес се чувства като у дома си.

Глобално мислене

Развитието на кариерата ми в БАТ потвърждава, че сме истинска международна компания – не само като гео–графско присъствие, но и като начин на мислене. Това е изключително предимство, което помага да сме пазарен лидер в световен мащаб. Помага и на професионалистите в компанията да се развиват, използвайки иновации, които генерираме глобално, съчетани с опит и знания, натрупани на локално ниво.

Работна атмосфера

Независимо от това на какъв език се говори в офиса винаги се разбираме на езика на екипната работа, защото всички сме отворени към новите идеи и желанието утре да сме по-добри от днес. Помагаме си взаимно всеки да развива потенциала си, да предлага идеи и да получи обратната връзка, необходима за надграждане на постиженията ни.

Енергията

Добрата компания се усеща по енергията, която се излъчва от хората и която има помежду им, а тук тя е позитивна и подкрепяща. Срещаме се и с предизвикателствата, но преодоляването им носи и най-голямото удовлетворение от работата, защото знаем, че след това ще сме по-силни, по-сплотени и по-мотивирани да вървим напред заедно.

 

Гергана Трайкова, мениджър на Търговски отдел

[[{"fid":"372253","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":393,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Преди 10 години Гергана се колебае по какъв път да поеме след дипломирането си. Като човек, учил в Германия, Италия и Австралия, пред нея има много възможности за развитие. Гергана обаче избира България, вярвайки че може да има добра реализация, и днес е мениджър на най-големия екип в компанията.

Началото

Попаднах на обява за програмата на „БАТ България“ за мениджърско развитие на наскоро завършили студенти. Компанията ми даде възможност да натрупам опит и сигурност в различни сфери на бизнеса и на различни пазари, където е представена. Радвам се, че и днес програмата, чрез която аз постъпих на работа, е актуална и има много голям интерес. Продължавам да участвам в нея вече в друга роля – като ментор, който помага на младите таланти в началото на професионалния им път.

Динамиката

Това, което ми харесва в БАТ, е, че често излизам от зоната си на комфорт. Мотивирана съм да мисля прогресивно и да гледам напред в бъдещето. Бизнесът е изключително динамичен, а през последните няколко години влизаме в нова ера на иновации както по отношение на продуктите, които разработваме и предлагаме, така и във връзка с работните ни процеси.

Идеите

Като мениджър на Търговския и Маркетинговия отдел най-ценното за мен са идеите и предложенията от екипа, вдъхновени от работата ни с клиентите и търговските партньори на пазара. БАТ ни дава възможност и ни поощрява да сме проактивни и да сме креативни във всичко, което правим. Според мен най-добрата компания e тази, която отключва потенциала и вдъхновява хората си да дават най-доброто от себе си.

Савина Стамова мениджър „Човешки ресурси“

[[{"fid":"372254","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":303,"width":450,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Савина намира мястото си в „БАТ България“ преди 6 години. Преди да започне, знае, че компанията е една от водещите в бързооборотния сектор, но днес вече е убедена, че добрата работна среда и реалните възможности за развитие не са просто корпоративен имидж, а корпоративна политика.

Най-важното

Компанията ни е иновативна и мислим в перспектива не само за усъвършенстването на продуктите ни, но и на най-важната част от „Бритиш Американ Табако“ – екипа. Нашите служители са двигателят на компанията. От самото начало на пандемията поставяме безопасността на хората ни на първо място. Мерките, които прилагаме, съответстват изцяло на наложените от здравните власти и отговарят на вътрешните и международните политики и процедури на БАТ за безопасност при подобни извънредни ситуации.

Култура

В „БАТ България“ показваме висок стандарт по отношение на бизнеса и хората, което се изразява и в нашия Ethos – част от глобалната култура на компанията: смелост, бързина, доверие, отговорност, отношение към колеги и партньори.

Добри практики

Гордеем се с талантите, които имаме, и амбицията, която показват, а част от възможностите, предлагани от компанията, са и работа не само в България, но и в други държави.

При нас на фокус е насърчаване на многообразието – имаме колеги от различни националности и в „БАТ България“ заедно работят четири поколения. Не само в различните отдели на организацията, но и на мениджърски позиции имаме добро представяне на жените.

Радвам се, че България допринася за поредна година Групата БАТ да е включена в класацията на Financial Times като лидер по отношение на многообразието на работното място.

Компанията се стреми да отговаря на очакванията на служителите и затова всяка година провеждаме анонимна анкета „Твоят глас“, чрез която получаваме обратна връзка относно процесите и политиките, насочени към хората в компанията, и набелязваме области, които да подобрим. Гласът на хората ни винаги ни води във вярната посока.

*****

„Бритиш Американ Табако България“ е част от водещата компания за потребителски стоки British American Tobacco PLC. с брандове, продавани на над 200 пазара по свeтa. От 2017 г. „БАТ България“ заема лидерска позиция на пазара. British American Tobacco PLC. е основана през 1902 г., а мисията ѝ е да изгради „по-добро утре“ (A Better Tomorrow™), намалявайки въздействието на бизнеса си върху общественото здраве чрез предлагане на пълнолетните потребители на голям избор от по-малко рискови продукти.

 

Автор: Борис Иванов. Текстът е публикував в новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Разкрития: Агенти на разузнаването Мосад са подготвяли сухопътна операция в в Катар
Вдовицата на застреляния Чарли Кърк: Ще продължа делото му!
Желязков: Този вот на недоверие е алманах на всички проблеми в съдебната система
Fitch понижи кредитния рейтинг на Франция до A+
Посланически скандал: Лейбъристки депутат обвини Киър Стармър, че не е годен за премиер
El Nacional: Зинедин Зидан ще води националния отбор по футбол на Франция след Световното през 2026 г.
Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Аржентина заплаши с мерки срещу добива на петрол на Фолклeндските острови от израелска компания