Walt Disney преструктурира развлекателния бизнес, за да стимулира стрийминга

Walt Disney преструктурира развлекателния бизнес, за да стимулира стрийминга

Walt Disney преструктурира развлекателния бизнес, за да стимулира стрийминга

Уолт Дисни (Walt Disney Co) обяви, че е преструктурирал медийния и развлекателния си бизнес, за да ускори растежа на Disney + и други стрийминг услуги, тъй като потребителите все повече се насочват към дигитално гледане. При реорганизацията Disney ще отдели разработването и производството на програми от разпространението, за да бъде по-отзивчив към изискванията на потребителите, информира Ройтерс

Ходът дойде дни след като активистът инвеститор Даниел Льоб от хедж фонд Third Point призова Disney да се откаже от изплащането на дивидент и да удвои инвестициите си в програмиране в стрийминг.

Компанията за медийни и тематични паркове стартира услугата за стрийминг Disney + през ноември 2019 г. Тя надхвърли собствените си цели, като привлече повече от 100 милиона клиенти за стрийминг по целия свят към Disney +, Hulu и ESPN +. За сравнение, стрийминг пионерът Netflix Inc може да се похвали с 193 милиона, но той е изградил тази клиентска база през 13-те години, уточнява агенцията. 

"Disney трябва да намали дивидента си, за да увеличи разходите за нови телевизионни предавания и филми, за да регистрира по-бързо нови клиенти", твърди Даниел Льоб. 

Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек, в интервю за CNBC, заяви, че компанията планира да увеличи инвестициите в съдържание, но не коментира дали е готова да намали дивидента си, за да финансира стратегията. Той добави също, че ще има съкращения в резултат на "централизация" на функциите, но без да уточнява в какви обеми ще са те.

"Управлението на създаването на съдържание, различно от разпространението, ще ни позволи да бъдем по-ефективни и пъргави, за да създадем продукцията, която потребителите искат най-много, доставена по начина, по който предпочитат да я консумират", каза Чапек, който зае най-високата работа на компанията през февруари.

Според промените, студията на Disney, общият развлекателен и спортен бизнес биха попаднали в едно подразделение, докато разпространението и комерсиализацията биха попаднали в отделна глобална единица. Disney заяви, че нейните творчески екипи ще разработят и произвеждат програми за стрийминг и традиционни платформи, а дистрибуторската група ще реши къде клиентите да го видят.

Кареем Даниел, бивш президент на потребителски продукти, игри и издателска дейност, ще ръководи новата група за разпространение на медии и развлечения на Disney, съобщиха от компанията. Алън Хорн и Алън Бергман ще продължат да ръководят студийните операции на Disney, които ще управляват програмирането от големи франчайзи, включително Marvel, Star Wars, Disney animation и Pixar. Питър Райс ще се занимава с развлекателното програмиране, а Джими Питаро ще контролира спорта. Очаква се Disney да проведе ден на инвеститора на 10 декември, за да предостави повече информация за стратегията си. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ