Xiaomi задмина Apple по продажби на смартфони

Xiaomi задмина Apple по продажби на смартфони

Китайската технологична компания Xiaomi се превърна във вторият най-голям производител на смартфони през второто тримесечие, измествайки от позицията Apple, сочат данни на анализаторската компания Canalys, цитирани от Си Ен Би Си.

През последното тримесечие Xiaomi е имал 17-процентов дял от глобалните доставки на смартфони. На първа позиция е Samsung с 19% от глобалния пазар, а Apple е на трето място с 14%.

„Xiaomi бързо разраства задграничния си бизнес“, коментира в прессъобщение Бен Стантън от Canalys Research. Той отбеляза, че доставките на компанията са нараснали с 83% през второ тримесечие спрямо същия период на миналата година срещу 15% ръст за Samsung и 1% за Apple. Продажбите на Xiaomi са нараснали с 300% на годишна база в Латинска Америка и 50% в Западна Европа.

Статън обаче отбеляза, че смартфоните на Xiaomi към предимно масовия пазар, като средната им цена е 75% по-ниска от тази на устройствата на Apple.

Базираната в Пекин компания обаче влага все повече усилия за увеличаване на пазарния си дял сред смартфоните от висок клас. По-рано тази година тя представи премиум модела Mi 11 Ultra, чиято цена започва от 5999 юана (928 долара). Компанията също така пусна на пазара първия си сгаваем смартфон Mi Mix Fold за 9999 юана. Тези цени поставят смартфоните на Xiaomi в директен сблъсък с тези на Apple и Samsung в премиум сегмента. Местните и конкуренти Oppo и Vivo също опитват да пробият на пазара на устройствата от висок клас.

„Битката ще бъде трудна, имайки предвид факта, че Oppo и Vivo са си поставили същата цел и са готови да похарчат доста пари за реклама на своите брандове, нещо, което Xiaomi не прави“, каза Статън.

„Всички доставчици се борят здраво за подсигуряване на компоненти на фона на глобалния недостиг, но от Xiaomi вече гледат към следващата си цел – да изместят Samsung като най-големият производител на смартфони в света“, добави той.

Успехът на Xiaomi се дължи отчасти и на проблемите на Huawei, чиито продажби на смартфони се сринаха заради американските санкции, които ограничиха достъпа на компанията до ключови технологии.

Макар че смартфоните продължават да са основния източник на приходи за Xiaomi, компанията търси начини за навлизане на други пазари. През март тя обяви, че ще започне нов бизнес за електрически автомобили, в който ще инвестира 10 млрд. долара в следващите 10 години.

Ключови думи

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ