Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Неочакваният конкурент на авиоиндустрията
Търсенето на бизнес пътуванията ще намалее в дългосрочен план, като загубата на тези приходи ще постави под въпрос рентабилността на редица авиокомпании. Това заяви пред Си Ен Би Си Марк Мандука Марк Мандука, анализатор на авиационната индустрия в Citigroup.
По думите му обаче не всички новини за индустрията са лоши, тъй като в момента се наблюдават признаци за възстановяването на търсенето при пътуването с цел почивка, тъй като много авиопревозвачи предлагат отстъпки за полетите.
Авиационната индустрия е сред най-тежко засегнатите от пандемията от COVID-19, която накара много страни да въведат строги ограничителни мерки за пътуванията и дори да затворят границите си. Тази седмица от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) съобщиха, че очакват авиокомпаниите да отчетат загуби от общ 84,3 млрд. долара.
„Макар че задължителната карантина и строгите правила за контрол на границите влияят на бизнес пътуванията в краткосрочен план, истинското предизвикателство идва от популяризацията на видеоконферентните връзки , които могат да доведат до промяна в начина на провеждане на бизнес срещи в дългосрочен план“, коментира Мандука.
„Като се има предвид фактът, че промяна на търсенето на бизнес пътуванията с 1% се отразява на 10% от рентабилността на компанията, за никой не би било изненадващо ако ивопревозвачите не могат да излязат на печалба“, добавя той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.