Ангелкова: Предвиждаме мащабна маркетингова кампания през 2019 г.

Ангелкова: Предвиждаме мащабна маркетингова кампания през 2019 г.

Министерството на туризма планира мащабна маркетингова кампания през 2019 г. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на заседанието на Националния съвет по туризъм днес, съобщава пресцентърът на министерството. 

"В Годишната програма за Национална туристическа реклама са заложени различни активности, с които очакваме да привлечем още повече посетители в страната. Предвидени са множество комуникационни кампании в онлайн каналите на водещи световни политематични медии като CNN, BBC, Euronews, и световни туристически медии като National Geographic и Travel Channel", заяви Ангелкова. Тя посочи, че са заложени участията в редица международни туристически борси и изложения в страната, като всички те са съобразени с нуждите и интересите на бизнеса.

В заседанието участваха и кметът на Варна Иван Портних, областният управител на Варна Стоян Пасев, представители на институции, на туристически сдружения, националните курорти, на национално представените сдружения на потребителите и работодателски организации в страната и на Националното сдружение на общините в България.

Един от акцентите в работата на министерството ще бъде все по-честото използване на новите технологии - не само в дейността на администрацията, но и при популяризирането на България, коментира министърът.

Има заложени инициативи за промотиране на възможностите за туризъм и на вътрешния пазар.

Основна цел в работата на министерството ежегодно ще бъде да се увеличава броят на посещенията в България, като се постигне устойчив тренд на нарастване, коментира още Ангелкова. 

Тя допълни, че националната реклама е "от изключителна важност за запазване на темповете на нарастване". По думите й резултатите за първите 5 месеца на годината са били обещаващи.

В периода януари-май 2018 чуждестранните туристически посещения у нас са били над 2,436 млн., по данни на НСИ. Техният брой е бил с 11,1% повече спрямо същия период на миналата година.

През май 2018-а ръстът на чуждестранните посещения у нас е бил с 15,8% в сравнение с месец май миналата година. Министърът коментира, че при воденето на статистиката се спазват европейските правила и тези на Световната организация по туризъм и не бива да се спекулира с това, защото вреди на имиджа на България и на бранша.

Повече от 1,6 млрд. лв. са били приходите от международен туризъм за петте месеца на 2018 г. 

Продължава на страница 2.

Отчита се нарастване от 10,7 на сто спрямо същия период година по-рано. Само през месец май приходите надхвърлят 500 млн., като се отбелязва нарастване от повече от 10%.

Стартирал е проектът за разработването и внедряване на Единна система за туристическа информация (ЕСТИ), посочи още министърът. Системата ще свърже в реално време регистрите на хотелите с Министерството на туризма, НАП, МВР и общините.

В системата ще бъдат включени местата за настаняване от клас А и Б, като въвеждането на данните е задължително по закон. Хотелиерите сами ще попълват информацията и това трябва пристигане на туриста. Министър Ангелкова подчерта, че внедряването на ЕСТИ няма да струва нищо за бизнеса, тъй като тя ще бъде интегрирана в системата, с която те работят в момента. Тя заяви още, че със системата изцяло се гарантира защитата на личните данни на всички потребители.

Ще има ограничен достъп на база на различните правомощия, разписани по закон. ЕСТИ ще се администрира от министъра на туризма, достъп до нея ще имат кметовете, МВР, НАП – съобразно техните компетенции. Достъп само до собствените си профили ще имат представителите на бранша и управителите на хотелите, които въвеждат данните, така че максимално се гарантира защитата на личните данни, заяви министърът.

Финалната фаза на проекта предвижда обучение на потребителите и администраторите на ЕСТИ. Предвидени са присъствени курсове с лектори-треньори, така и видеоматериали и информация на хартиен носител.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ