КФН ще въведе единна информационна система
Комисията за финансов надзор започна работа по изграждане на единна информационна система, която по план ще е готова през есента на 2023 г.
Общата стойност на проекта е 4,99 млн. лв., от които 4,2 млн. лв. са европейско финансиране по Оперативна програма „Добро управление“.
„За Комисията е приоритет намаляването на административната тежест чрез пълно дигитализиране на административните услуги, които тя предлага. Една от ключовите ни цели е да предоставяме навременни, качествени и прозрачни надзорни дейности“, коментира главният секретар на КФН Деница Кирова.
Основните цели на единната информационна система са няколко:
- Подобряване на процеса за административно обслужване на гражданите и бизнеса чрез надграждане на всички административни услуги, които КФН предлага и са част от системата на държавната администрация (ИИСДА или Административен регистър).
- Препроектиране, надграждане и усъвършенстване на минимум 18 публични регистъра на КФН, чрез които се предоставя информация на гражданите и бизнеса
- Интегриране с относимите хоризонтални компоненти на електронното управление в Република България, както и с Единния портал за достъп до електронни услуги
- Интегриране в реално време на обмена на информация с регулаторните органи на ЕС – Европейски орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (European Insurance and Occupational Pensions Authority EIOPA) и Европейски орган за ценни книжа и пазари (The European Securities and Markets Authority - ESMA)
- Усъвършенстване на прилагания от КФН механизъм за рискбазиран надзор
- Прецизиране и развитие на автоматизация на процеса по определяне на такси, дължими от бизнеса и гражданите
- Организиране и провеждане на обучения с найширок кръг ползватели както от администратори на системата, така и с крайните потребители
“Осъзнаваме нуждата да бъдем изцяло присъстващи там, където са бизнеса и потребителите. Вярвам, че изграждането на единната информационна система ще ни позволи да отговорим на тази потребност, като ще имаме възможността освен да подобрим процеса по административно обслужване на гражданите и бизнеса, така и да интегрираме дейностите и процесите на КФН със системите на Европейските надзорни регулатори“, добави Кирова.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.